Standard_value afhængig af id

Tags:    php

Hej

Jeg skal have en række i en tabel i MySQL som skal indeholde adressen til brugeres hjemmeside. Indtil brugeren har indsendt en adresse, skal denne føre til en side som ligger på min server.
Derfor skal standardværdien i feltet være hjemmeside.php?tal=1 for den person som har id 1. Id er dog defineret pr. auto increment.

Indlæg senest redigeret d. 11.08.2007 17:18 af Bruger #12294
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
kan sikkert godt lade sig gøre men hvorfor ikke bare default til null, så bare i koden der henter adressen teste om den er null og hvis den er det returnere den der default adresse?

Omstændigt?

tabel:
ID: auto_increment etc. etc.
Hjemmeside: default null

php:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det skal siges at jeg ikke er helt sikker på syntaxen til at tjekke for null, men hvis det skaber problemer kan du bare sørge for at defaulten er tom, og så lave en if(empty(osv)) istedet.

CPU-intensivt? Me think not...

Det lyder umiddelbart ret omstændigt og forholdsvis cpu-intensivt.

@Per Sikker Hansen

Din kode virker (sjovt nok, for jeg har glemt at sætte nulværdien til null :/) og gider ikke rigtigt at bruge mere tid på at kode det. Så point til dig og Nørden.

Jeg er dog ret sikker på at det kræver mere cpu-tid at at få den til at tjekke istedet for bare at hente værdien. (Det må dog være Surftowns problem)

Det skal nok passe at det tager lidt mere cpu-tid, men jeg tror ikke vi snakker mere end at det lige går :-P

t