downloadsikre filer?

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Kan det lade sig gøre at download-sikre mine musifiler... Så de kun kan høres online?
Jeg har prøvet med den normale ting med .htaccess, men det fungerer jo ikke så godt for så vil den også have login når man vil afspille filerne...
Kan det lade sig gøre at lave sådan at man kun kan afspille filerne på min server og automatisk omdirigerer den besøgende til en anden side hvis han går direkte ind på musik-filen?

eller er der ikke andet for end at lave nogle kryptiske filnavne?

Har selv tænk på det...
Men har endnu ikke fundet en måde...
Tror den bedste måde er at gemme den i en .flv fil, ligesom youtube og google video gør...

Har selv tænk på det...
Men har endnu ikke fundet en måde...
Tror den bedste måde er at gemme den i en .flv fil, ligesom youtube og google video gør...

... Hvor det så stadig vil være muligt at leeche dine filer, ligesom på YouTube og Google Video. Jeg kan ikke huske det præcise program, men der findes et program der kan leeche den slags til OGG Theora-filer (filer der kan afspilles med et frit codec)

Nej, det er umuligt at downloadsikre noget. .flv filerne kan desuden afspilles som alle andre formater, da det er film filer.

Hejsa,

Hvis det er din egen webserver kan du jo sætte en begrænsning på således at det kun er bestemte IP adresser som kan tilgå musikfilerne.

okay, det er nemlig ikk min egen server - det er faktisk endda en gratis host.. hehe
så vil det vel også kun være de IP'er der kan afspille den? eller?

Hvis din host understøtter ASP.NET kan du lave en HttpHandler som overstyrer f.eks. download af mp3 filer også implementere noget kode som kan lave et sikkerhedscheck. Det er dog lang vej at gå ... Men det kan lade sig gøre.

okay, det gør den desværre ikke - har faktisk aldrig brugt asp (asp.net, hvis det er noget andet :P )

hvad nu hvis man kopierer alt "textindholdet" i filerne over i php-filer og laver en afspiller der kan finde ud af at åbne php-filerne og læse teksten på almindeligvis?

eller..?
det kan vel heller ikk lade sig gøre, for php er jo et serversprog og det kan man jo nok ikk lave en flashafspiller der kan finde ud af (uden alle kan læse den der mærkelige tekst) :P - for fa** da os :) heeh

Indlæg senest redigeret d. 13.08.2007 17:02 af Bruger #11056
så må jeg jo bare lave en vild kombination af javascript krypteringer og mine egne kryteringer + nogle kryptiske filnavne self :P hehe

<< < 12 > >>
t