Ændring af status

Tags:    databaser

Hej :) Jeg er ved at lege lidt med noget mysql og jeg har noget tekst som skal have status 1 for at det bliver vist på hjemmesiden (Altså det skal kontrolleres og så ændres til 1 hvis det er ok). Så i stedet for at logge ind på phpmyadmin og ændre det kan man så ikke gøre det på en anden måde?

http://www.gamecups.com/image/udvikleren.JPG

Det er det jeg vil ændre^ ved godt at jeg har formuleret mig dårligt :)!

Indlæg senest redigeret d. 08.08.2007 18:09 af Bruger #9752
10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
gør som Jacob Rohde siger til at starte med. f.eks.:

admin.php siden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Den side der skal ændre selve statussen, kalder vi changeStatus.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du kan bruger det... Jeg har ikke testet det, men jeg vil da regne med at det virker...

En anden gang, burde du nok have lidt "pænere" data i det du viser... ser sgu lidt usselt ud det du har linket til...

Indlæg senest redigeret d. 09.08.2007 08:21 af Bruger #2796
Hvis du står for udviklingen af hjemmesiden kan du hurtigt lave en side hvor alle tekststykkerne er vist og hvor du kan ændre dens status.

Ja men vil gerne vide hvordan jeg ændrer statusen :)

Ok.

Jimmi har givet et godt eksempel i PHP.

Ideen er at du jo bruger en eller anden webteknologi til at lave dine sider, f.eks. PHP som i Jimmis eksempel og så bruger du jo SQL til at snakke med databasen.

I dette tilfælde kunne SQL forespørgelsen være:

UPDATE cups SET status = 1 WHERE id = 7;

(i tilfælde hvor status skal have værdien 1 og tekststykket har id 7 - disse tal vil selvfølgelig være forskellig for hver gang).

Men såfremt du bruger PHP er Jimmis eksempel rigtig godt.

Hvis du står for udviklingen af hjemmesiden kan du hurtigt lave en side hvor alle tekststykkerne er vist og hvor du kan ændre dens status.

Ja men vil gerne vide hvordan jeg ændrer statusen :)

Altså jeg er totalt nybegynder inden for mysql/php, jeg får et par fejl her http://gamecups.com/admin.php jeg har includet functions til at oprette forbindelse til mysql.

Ah nu virker det! Der skulle bare lige:

OpenDB();

og

CloseDB();

Tak for svarene :)!

Hvordan kan jeg så slette en?

mysql_query("delete from cups where id = XXXX");

Okay som sagt jer er newbie :) Kan jeg få et hint til hvor den skal ind?

ok da...

Vi tager eksemplet fra før igen:

admin.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Så skal vi have den side, som skal slette din cup:
deleteCup.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Sådan... Husk at jeg har ændret i admin.php også, så den skal du også lige gemme / opdatere med det du havde i forvejen.

Indlæg senest redigeret d. 10.08.2007 08:02 af Bruger #2796
t