simpel formmail "Warning"

Tags:    php

Hej..

Jeg har leget lidt med en formmail som i bund og grund skal følgende:

Indsamle følgende data:
- Fornavn
- Efternavn
- Adresse
- Postnr.
- By
- Telefon

Det skal efterfølgende sendes til min email

Jeg har gjort det på den mest simple måde, 2 filer, 1 html og 1 php..

html koden

Fold kodeboks ind/udKode 

php koden
Fold kodeboks ind/udKode 

Men når jeg tester den for jeg følgende:

Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in (minside)\\bestil.php on line 15

Nogen der kan hjælpe mig videre

Indlæg senest redigeret d. 08.08.2007 01:09 af Bruger #10635
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der burde ikke være så svært og forstå, for svaret står nærmest i advarselen.

"sendmail_from" not set in php.ini betyder at der ikke er fastsat en afsender i din php.ini. Dette kan dog undværes ved at tilføje "from: headeren" når du sender mailen, som der også står i advarslen.

En hurtig løsning ville være at sige

mail("min@mail.dk",$emne,$brev,"From: din@mail.dk");

Det har lavet en klokke klar fejl, men det selvfølelig heller ikke let at vide når man nu bare ikke ved det derfor vil jeg nu fortælle. Det du har glemt er at sende mail headerne. Det er ikke så svært, men mail headerne skal stå på en bestemt måde så nu viser jeg hvordan.

Fold kodeboks ind/udKode 

Sådan burde koden virke, har ikke prøvet den;)

Men hvis det ikke gør så skriv.

Tak for svarene..

Jeg har prøve begge, og var sikker på at det ville virke, da den tidligere fejl jo som sagt sagde sig selv (måske bare mig der var søvnig da jeg postede)

Nu får jeg bare:
Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 501 5.5.4 Invalid Address

Din kode prøver, ifølge mailserveren, at sende til en adresse, som ikke er gyldig. Hvorfor kan jeg ikke lige sige dig, da der kan være mange grunde.

Såvidt jeg ku' forstå en af mine venner er det fordi windows servere ikke godtager "From: din@mail.dk", men hvis jeg sletter From: viser den samme warning som først, altså:

Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in (minside)\\bestil.php on line 15

t