Dreamweaver - CSS - hjælp!

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg er netop begyndt at bruge dreamweaver, er vant til at arbejde i frontpage. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor mit CSS fra min gamle side lavet i Frontpage, ikke virker når jeg sætter den ind i DW? Heller ikke når jeg attacher stylesheetet.
Anyone?

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan kun få din scroll-color til at virker i Quirksmode med denne kode:

<html>
<head>
<title>red scroll</title>
<style>
body { scrollbar-face-color:red; }
</style>
</head>

så.. der er nok ikke meget at komme efter..

Så skal du oprette en ny post om nogen kan lave en javakode der laver den farvet. eller noget lovligt CSS i XHTML 1.0 strict.

Så der er faktisk ingen funktion i DW, der kan ændre på scrolbaren? Det var skuda kedeligt, og lidt gammeldags..

Nu har DW jo intet med hvordan HTML skal laves, det er bare en nemmere måde at skrive sine HTML dokumenter på :) .

CSS'en til scrollbar farver er noget Microsoft har fundet på og det virker derfor i IE. Mener dog også at Opera har adopteret det men er ikke sikker på om Fx har. Det har forresten intet med XHTML at gøre (så vidt jeg ved). Det er CSS og kan derfor sagtens være tilladt i XHTML 1.1.

Btw så mangler der en afsluttende } ved a:hover i dit oprindelige CSS. Derfor fungerede h1 ikke (det er et fuldt lovligt html tag). Går ud fra at den background-color der står før h1 hører til a:hover?

Indlæg senest redigeret d. 09.08.2007 22:01 af Bruger #6372
<< < 12 > >>
t