online i flash

Tags:    diverse

Jeg fatter ikke hvbordan man laver noget online i flash. Så at man kan fx. se en anden person som et billed man har tegnet i flash. Lige som de har gjort med fx. Clup Penguin. Er der nogen der kan fortelle mig hvordan det er muligt?.

Til dem som kan fortelle mig det er jeg meget taknemelig.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du mener et online-spil, så fungerer det sådan at der står en server som hele tiden holder øje med hvor folk er og hvad deres profil indeholder.
Når du så går på med din computer, så kører det bare i flash.

Flashfilen henter så den info den skal bruge til at vise "de andre" fra den fælles server.

Du har sikkert prøvet at spille online og man skal have en god ping, dvs at man har en hurtig forbindelse til den centrale server.

Jeg vil skyde på at Club Penguin er lavet med denne serverteknologi:
http://www.smartfoxserver.com/

Ja okay men det jeg megner er at lave så man kan se hinanden. I et stort spil fx. World Of Warcraft kan man jo se andre. Jeg siger ikke at jeg vil lave et spil som World Of Warcraf. Men bare det med at man kan se andre personer bare lavet i flash

Nej jeg regnede heller ikke med du ville lave WOW, så ville du være færdig med at programmere i år 2149.

Jeg har sådan set givet dig et svar :-) Du programmerer et spil i flash og sætter en server op til at håndtere hvor alle er.
Lige med HVORDAN du laver det i flash.. tja det er rimelig vildt at forklare. hehe

Nej jeg regnede heller ikke med du ville lave WOW, så ville du være færdig med at programmere i år 2149.

Jeg har sådan set givet dig et svar :-) Du programmerer et spil i flash og sætter en server op til at håndtere hvor alle er.
Lige med HVORDAN du laver det i flash.. tja det er rimelig vildt at forklare. hehe

Kan man så lave det i flash. Og så på en måde sette det ind i et program som fx. dreamweaver, eller wxLuaEditor. Og lave det på en måde der inde?!

Dreamweaver er et program til at lave hjemmesider med, flash er et program der kører som plug-in, dvs extraudvidelse i Internet Explorer fx.

dvs at hvis du laver noget i flash, skal du alligevel sætte det ind i Dreamweaver eller andet HTML program :-)

så du må igang med at lære Dreamweaver og Flash kan jeg høre..

t