Hjælp til javac/binærkode

Tags:    java

Hej

Jeg er begyndt på at programmere i java og har lavet et lille fint program.
Der ser sådan ud
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg bruger NetBeans IDE 6.0 M10 og windows XP home

Nu ville jeg gerne vide, hvordan man laver den om til binærkode.

Jeg har kikket en del inden på denne side og er nået frem til, at jeg skal skrive javac filnavn.java i cmd, når jeg har valgt mappen.
det kommer til at se sådan ud:
C:\\Documents and Settings\\Andreas Madsen>cd..
C:\\Documents and Settings>cd..
C:\\>cd java
C:\\java>cd tastatur
C:\\java\\tastatur>cd crs
C:\\java\\tastatur\\crs> cd tastasur
C:\\java\\tastatur\\crs\\tastasur>javac Main.java
(nu kommer det jeg ikke forstår)
'javac' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,et program eller en batchfil.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at rette fejlen
og måske komme med en nemmere måde at lave filen på (den binærkode)?

Hilsen

Andreas

du skal tilføje javas bin mappe til din path miljøvariabel i windows,
men hvad er der galt med netbeans play knap?

du skal tilføje javas bin mappe til din path miljøvariabel i windows,
men hvad er der galt med netbeans play knap?

Der er ikke noget galt med play knappen, men dette kunne nu være meget rat, når jeg får lavet nogle lidt støre programmer, at det ikke kun var mig der kunne se programmet.

Det næste er, at jeg ikke ved, hvordan man skal tilføje javas bin mappe til min path i Miljøvariabel i windows. Anderledes sagt om den skal stå i "brugervariabler" eller i "systemvariabler" og hvilken knap man skal trykke på og hvis det er ”ny-knappen” hvad skal man så skrive i "variabelnavn" og "variabelværdi".

Alle mine projekter ligger i C:\\java og så i en række undermapper afhængig af, hvad mit projekt hedder.

nu bruger selv linux til dagligt, men du kan højreklikke på denne computer og sige egenskaber, under en af fanerne kan du så redigere dine variable, ved at trykke på en knap. Du bør allerede have en der hedder path, så led efter den. alternativt er der en funktion i netbeans der hedder build, og du kan derefter finde dit program i dist mappen i dit projekts mappe.

t