Opdatering af tabel i mysql ?

Tags:    databaser

Skal lige starte med at sige at jeg er ny inden for kodning, men here we go..

Jeg er igang med at "prøve" at støbe et CMS system sammen, men er løbet ind i lidt af en knibe i selve "ændre brugerinformation"'s området...

Først har jeg startet med at hente formular informationerne fra den pågældende formular som brugerinformationerne står i.
Fold kodeboks ind/udKode 

Den er fin nok.. Men når jeg så går ind og trykker opdater, efter at have udfyldt formularerne med de pågældende informationer støder jeg ind i en fejl som hedder følgende:

Fejltype:
(0x80020009)
Undtagelse opstod.
/include/subs.asp, line 149

Jeg gik ind i dokumentet med mine subs og kiggede koden igennem, men kan af en eller anden grund ikke se nogle fejl i den, og håber lidt i kan se hvad det er jeg gør galt i denne sammenhæng.

Fold kodeboks ind/udKode 

ved ikke om det er fordi jeg formulerer den forkert(er jo stadig nybegynder) .. Håber i kan hjælp

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu kender jeg ikke ASP, men har nogle kommentarer alligevel.

Nu kender jeg ikke dine kolonners datatype. Men hvis kolonnen for PostNummer ikke er en tekst type så skal den ikke afgrænses af apostrofer.

Nu ved jeg ikke hvad rs funktionen til sidst gør. Men husker du apostrofferne omkring brugernavnet (såfremt det er en tekst datatype)? Derudover så ser det ud til at du tilføjer den tome streng til allersidst og glemmer semikolonet.

En anden ting er at det ser ud til at du blot putter hvad brugerne skrev i tekstboksene ind i din SQL forespørgsel uden at sanitere det - det kan være ret farligt da du er helt åben for SQL injection.

ser ud til at det var svaret.. tak for hjælpen :)

t