Frames

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hej hej.

Jeg mangler hjælp til et at opsætte et frameset. Jeg har lavet en illustration af hvordan det skal se ud.

Se det her

Hvordan opsættes framesettet sådan?

Claus.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I stedet for at anvende frames vil jeg anbefale at du anvender CSS til at opnå den ønskede opsætning af din webside.

Må man spørge hvad pokker du skal bruge alle de frames til? Det virker som utroligt mange :|

Langt de fleste tilfælde vil det anbefales at du sætter din hjemmeside op i tabeller eller endnu bedre CSS-layout (div).

Her er en god artikel om tables:
http://www.html.dk/tutorials/html/lektion10.asp

Se i øvrigt dette eksempel om CSS-layout:
http://www.html.dk/artikler/00043/

Shafh, Shafh, det var heller ikke ment offensivt på nogen måde :) Og nej table-sites kan sagtens være fine -- men tabeller har begrænsninger i layout som CSS ikke har. Det at der stadig er så mange der klynger sig til tabeller gør browser-udviklerne dovne hvad angår CSS-support, hvilket så rammer os der gerne vil have friere hænder til at designe vores sider. Hvis du kan følge mig?

Det kan jeg ikke finde ud af.

Har læst og læst om det, men kan ikke....

Det kan jeg ikke finde ud af.

Har læst og læst om det, men kan ikke....

...Men du kan tilsyneladende heller ikke finde ud af frames, hvis du ikke kan sætte dette op?

Dvs der er to ting du ikke kan finde ud af. Den ene ting er bedre end den anden. Alligevel vælger du at spørge om den dårligste.

Shafh, det er mange år siden man anbefalede nogen som helst at lave sit layout i tables ;-)

Så hjælp mig i stedet med css. Jeg kan godt se det smarte i at positionere tingene på en side, men det er også noget af det eneste ved CSS som jeg kan finde ud af. Problemet er bare at hvis tingene positioneres på en side, så ser det ens ud overalt. Altså siden indstiller sig ikke efter skærmstørrelse fx....

Nu har jeg fundet ud af det med frames....

..Og til Christina:
De to yderste er bare 'fylde' med en farve eller et mønster..

Se siden her

Den er dog langt fra færdig ;)

Indlæg senest redigeret d. 06.08.2007 19:52 af Bruger #11845
Per, det er også derfor jeg informerer om css-layouts. Ren faktisk har man vel aldrig anbefalet det! Tabeller er ikke lavet til at lave selve designet i. Men jeg vil nu altså påstå at en side lavet i tabeller ikke er så galt. Er den lavet i frames er den måske fuldt ud lort!

<< < 12 > >>
t