Tekst der ikke kan markeres ?

Tags:    html css

Jah, som titlen siger, hvad gør jeg hvis jeg har noget ganske almindelig tekst, i f.eks. en <p>, som jeg ikke vil have skal markeres ?
Kan det gøres simpelt med css eller skal der et javascript til ?

håber der lige er en der kan hjælpe mig :)

Indlæg senest redigeret d. 03.08.2007 22:37 af Bruger #11231

Hey Aske,
øhh, umidelbart tror jeg ikke det bare lige kan lade sig gøre med css. med javascript kan det nok godt lade sig gøre, men i så fald kan brugere slå javascript fra og problemet vil stadig være der.

Hvad skulle formålet være?

og ellers gemmer man bare siden lokalt og henter teksten fra html dokumentet ;)

du kan os bare lave noget tekst i flash så kan det heller ik kopires :P

Hey Aske,
øhh, umidelbart tror jeg ikke det bare lige kan lade sig gøre med css. med javascript kan det nok godt lade sig gøre, men i så fald kan brugere slå javascript fra og problemet vil stadig være der.

Hvad skulle formålet være?

hehe jah, jeg ved det godt :P

Det kan godt være det lyder lidt underligt, men det er ikke fordi jeg ikke vil ha at brugeren skal kunne kopiere teksten, jeg tænker mere på design..

Jeg har nok bare noget underligt med design, at det går jeg helt vildt meget op i.. Og sådan nogle små detaljer skal for mig bare være "i orden".

F. eks. på noget som det her (hvis man nu lige ser bort fra designet) http://www.slaskee.dk/test.html
når man trykker nogle gange bliver teksten "title" markeret, og det er bare sådan nogle små ting for mig der kan ødelægge glæden ved at navigere rundt på en ellers flot side.. Det virker på en måde uprofessionelt, fordi at for mig skal tingene bare være perfekt..

forstår du ? :)

Indlæg senest redigeret d. 04.08.2007 14:48 af Bruger #11231
såvidt jeg ved kan du kun deaktivere select for hele siden i IE mens du i firefox kan bruge -moz-user-select:none som css på tags.

Note:-moz css er mozillas egen experimentale css funktioner.

t