lange tekster i fil eller database

Tags:    databaser

hej mit spørgsmål er om det er bedst at gemme lange tekster (som fx sangtekster) i filer eller i en MySQL-database?

først og fremmest er der jo det problem at mysql-db'ere ikke er særlig store når man anvender gratis-servicer, men jeg tænkte også på hvad der er hurtigst at hente?

Indlæg senest redigeret d. 02.08.2007 01:02 af Bruger #11056
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej mit spørgsmål er om det er bedst at gemme lange tekster (som fx sangtekster) i filer eller i en MySQL-database?

først og fremmest er der jo det problem at mysql-db'ere ikke er særlig store når man anvender gratis-servicer, men jeg tænkte også på hvad der er hurtigst at hente?

Ikke særlig store? jeg har da haft 4gb i en blob i en mysql database... (een postering eller hvad du lige vil kalde det)... så... der burde være nok plads til dine sang tekster, med mindre Moster Erna laver hele din families historie om til en sang...

En MySQL database kan understøtte nærmest uendeligt store mængder data. Spørgsmålet er blot om den får lov. På gratis webhosts er det uhyre sjældent at man kan have mere en 5MB data i sin MySQL database.

MySQL er langt det hurtigste, men jeg tvivler stærkt på at du vil kunne mærke nogen forskel.

Personligt vil jeg vælge MySQL fordi man der har mulighed for flere ting.

Ikke særlig store? jeg har da haft 4gb i en blob i en mysql database... (een postering eller hvad du lige vil kalde det)... så... der burde være nok plads til dine sang tekster, med mindre Moster Erna laver hele din families historie om til en sang...

Indlæg senest redigeret d. 02.08.2007 07:57 af Bruger #2796
okay, det må blive mysql så... det var egentlig os det jeg brugte..
og så kan man jo også søge efter sange vha. teksterne ...
men der er sgu kun 1 point . haha, den får du Jimmi - du fik mig til at grine :D

nå, den ville du ikk ha... nå nå ... :P

t