Cross class calling

Tags:    java

Hej.

Jeg vil ligge ud med at sige at jeg ikke er helt tilfreds med overskriften, da jeg ikke er sikker på at den dækker mit problem, korrekt eller tilstrækkeligt.

Jeg har en Java server som tager alle de forbindelser den modtager i threads så den kan køre flere af gangen. Denne threading sker i en anden class, jeg vil så gerne i threading classen ændre en JLabel oprettet i hovedclassen hvor selve serveren starter.

Hvordan?

Har prøvet frem med... this. ... parent: ... <class>.<JLabel Kalde Navn> og alt den slags.

Det virker altså bare ikke :P

Ellers må I jo have en god aften.

Mvh

Christoffer

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal huske at en JLabel er en private. Du kunne lave en public funktion i den classe som så ændrer teksten.

Du skal huske at en JLabel er en private. Du kunne lave en public funktion i den classe som så ændrer teksten.

Kan godt se hvad du tænker og det gav mig en god ide.

Har bare deklæret selve JLaben objektet som en public static i min class. Altså uden for en enlig funktion.

Ellers tak for hjælpen, du scorer dog point da du gav mig ideen.

Det var så lidt.

Har bare deklæret selve JLaben objektet som en public static i min class. Altså uden for en enlig funktion.

Uhhh...det er nok ikke så heldigt. Det vil nok virke men vil være utrolig dårlig design.
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_variable

Send hellere en reference til dit server objekt med til dine tråde og hav en "setText(String)" metode på server objektet som sætter teksten på din label.

t