Min computer er ubrugelig

Tags:    diverse

Hej,

Jeg har igennem lang tid haft problemer med min computer.

Med jævne mellemrum (1-7 dage) begynder computeren at gøre alle filerne ubrugelige. på få minutter er alle filer på min windows partition ødelagt.

Jeg har prøvet alt, jeg bruger en Windows cd med alle opdateringer lagt ind på forhånd, det første jeg gør efter en installation er at installere antivirus program.

Ligemeget hvad, har den gang på gang ødelagt alle filer.

Problemet kan kun stamme fra noget hardware, har prøvet med flere forskellige harddiske, Windows cd'er, antivirus 'n such.

Sodhi snakkede om at der måske var problemer med min CMON (tror jeg nok han kaldte det), hvordan fixer jeg det? Og er der andre muligheder for hvad der kan være galt?

Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig, da min computer ellers er klar til lossepladsen. Det er en 2,4ghz med 512mb DDRram og da jeg studerende har jeg ikke råd til at skifte den ud.

Det er godt nok ikke mange UDV-point jeg kan give, men vil med glæde give en god frokost til personen der kan hjælpe mig ud af mit problem!

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP MIG UDVIKLERE!

Venlig Hilsen Lars

5 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du prøvet med en low-level format, aka zero-fill aka slet alt på harddisken?

Har du en fejl på din harddisk virker en almindelig formatering ikke, den bibeholder blot fejlene. Laver du en zero-fill vil alt på harddisken blive slettet og der er ingen informationer tilbage.

Havde selv et problem med beskadigede sektorer og en zero-fill hjalp mig.

Prøv at få fat i "ultimate-boot-cd", mener jeg den hedder, derpå ligger alle mulige, og umulige, fejlsøgnings værktøjer og meget mere.

Til sidst, prøv at køre ultimate-boot-diskens fejlsøgningsværktøjer, inden du zero-filler.

Hej Lars

Prøv at resette CMOS. Kig i din manual til bundkortet, efter hvordan du kan resette din CMOS med jumperen. (Der sidder sikkert en 3 ben dims i nærheden af det batteri, der er på dit bunkort, med en anden dims der forbinder 2 ben(110). Flyt den så den dækker den midterste og den andet ben(011), og så tilbage igen(110)) Ellers bare fjern batteriet i et par minutter.

Computeren SKAL være slukke lige meget hvordan du gør det.

Faldt også over den her. Den minder meget om din, ud fra hvad jeg ved.

Indlæg senest redigeret d. 02.08.2007 11:15 af Bruger #12112
Køb en ny :D

Hey Lars,
Hvilket Hardware har du i den?
Motherboard, CPU, Bios (Bios Version?) etc.

t