Rebind af key - program

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hey Udvikler.dk

Jeg kunne godt tænke mig at skrive et lille program der gør at jeg kan binde mine musse taster til knapper på keyboardet. Fx så hvis jeg trykker højer-klik trykker den numlock af/på.

Er dette muligt og i så fald hvad skal jeg bruge?
Mit nuværende kendskab til c++ er hvad Bertels guide har lært mig samt cplusplus's begynde guide.

På forhånd tak.

Indlæg senest redigeret d. 28.07.2007 21:53 af Bruger #10853
13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er der ingen der ved hvorfor programmet ikke vil virke?

Jeg har kikket lidt på problemet, men har endnu ikke fundet noget der virker.
Jeg vender tilbage når jeg har haft lidt tid til at kikke på det.

Jeg fandt dette mens jeg søgte efter hvad der er galt med mit program - quote fra denne side: http://support.microsoft.com/kb/318804

"
Global hooks are not supported in the .NET Framework

Except for the WH_KEYBOARD_LL low-level hook and the WH_MOUSE_LL low-level hook, you cannot implement global hooks in the Microsoft .NET Framework. To install a global hook, a hook must have a native DLL export to inject itself in another process that requires a valid, consistent function to call into. This behavior requires a DLL export. The .NET Framework does not support DLL exports. Managed code has no concept of a consistent value for a function pointer because these function pointers are proxies that are built dynamically.

Low-level hook procedures are called on the thread that installed the hook. Low-level hooks do not require that the hook procedure be implemented in a DLL.

"

Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal ligge i det, jeg synes det virker lidt tvetydigt når det kommer til hvordan en low level hook skal implementeres.

<< < 12 > >>
t