Heysa, jeg har lavet to java applets: En signeret som blot skriver lokalt til en fil på harddisken, og en usigneret som bare skriver noget tekst på skærmen. Begge virker fint når de køres lokalt i en browser.
Uploader jeg derimod dem til en hvilkårlig hjemmeside, vil kun den usignerede køre. Den signerede, som jeg altså ønsker at få til at køre fra en hjemmeside, spørger ikke engang om jeg vil acceptere sikkerhedscertifikatet - det eneste jeg får er følgende tekst printet på skærmen: "Could not instantiate."
Jeg er næsten 100% sikker på, at det dog er med HTML-kode som skal loade appletten den er gal med (meget simpel, men virker altså fint lokalt, bare ikke fra en hjemmeside):
<html>
<applet code="localfile.class" archive="localfile.jar" width="300" height="300">
</applet>
</body>
</html>
- Jeg har kigget html-koden igennem på nogle forskellige sites som også loader signerede applets, og der er store forskelle bla. i tagget clsid - hvad gør det? Hvor får jeg den rigtige værdi dette tag skal have?
- Altså i bund og grund: Hvordan får jeg en signeret java applet til at køre fra en hjemmeside, så også andre fra nettet kan køre den?
Jeg ved at dette kan lade sig gøre, se for eksempel:
http://jupload.sourceforge.net/applet-basic.html - som er en signeret applet (derfor bliver man spurgt til at starte med, om man vi acceptere bla og bla), som også tilgår det lokalefilsystem.