MS har brudt vores tillid, og det er en fejl som til evig tid vil hænge på dem. Det er for galt. Tag fx eksemplet med medicinen, som blev givet for noget tid siden, i denne diskussion. Den opførsel Microsoft har påtaget sig minder til tider om "Vi er så store at vi er ligeglade med at lave fejl fordi der er ingen der kan gå ind og påpege det i en sådan grad at forbrugerne forlader os... Med andre ord, fuck jer"-drengen man møder i skolen, der bare ved hvor meget magt han har. God viden at have, men dårlig måde at bruge den på.
Havde Microsoft derimod sagt "Vi venter skisme lige et halvt år med udgivelsen da vi har nogle problemer", havde jeg været mere positivt. Dette er vel bare dråben der får mit bæger til at flyde over. Havde offentligheden så svart "jamen hallo, I bryder vores tillid ved ikke at love det i holder (deadlinen)", kunne Microsoft have svaret såre simpelt "Hvad vil I have? Software der virker, eller crappy software?". jeg ved godt hvad jeg ville vælge + at alle de store firmaer + dig og alle andre. Vi vil nemlig have software der virker.
Jeg tror slet ikke at diskussionen vil komme så langt, da forbrugeren godt selv kan regne ud hvorfor deadlinen bliver udskudt, nemlig fordi fordi produktet ikke er færdigt.
Der vil være brok fra nogle, og det er dem Microsoft er bange for, og det er det der er så frygteligt. Det viser nemlig at de har lavet alt for mange aftaler der, økonomisk set, har stor indflydelse på at man skal nå deadlinen, og det er her det kapitalistiske tager over, og friheden forsvinder fra billedet. Og det er meget skræmmende, set i mine øjne, dog et flot eksempel på hvordan penge kan styre noget så grusomt.
Jeg kan godt se at det skader Microsoft at udskyde en deadline, men at lade være med at udskyde den, udsende noget halv færdigt, og derefter officielt udmelde at det kun er halv færdigt, er da mere skadeligt. De siger jo inddirekte at de ikke har en god ledelse. Eller måske en penge grisk ledelse? Hvem ved, begge dele er lige dårligt.
Indlæg senest redigeret d. 30.07.2007 18:47 af Bruger #1151