tjek min kode.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle sammen, jeg er igang med at teste mine skills indenfor php :)
Så jeg laver en masse scripts og ser hvor gode de bliver :)
Jeg har lavet et login script men er usikker på sikkerheden i det. Jeg har læst mange tutorials om login scripts. så hvis i ser noget som ligner noget i har set før, er det nok der jeg har det fra. (har ikke copy pastet noget, læst for lang tid siden og lavet nu :D) så vær venlig ikke at kopiere mit script. (har fjernet noget i det, fordi der er lidt sikkerhed i det, men vil ikke have alle skal kunne se min "fejl" som er der. :D
--------------------------------------
checklogin.php
Fold kodeboks ind/udKode 

------------------------
Add user.
Fold kodeboks ind/udKode 

er der noget som i kan se ***OMG SIKKERHEDS FEJL** ? :D giver kun 20 point, fordi i er så hardcore så i kan se fejl hurtigt, og det er et lille script :)

EDIT: kan man få SSL sikkerhed på login og brugeropret? for senere skal der et betalings system (slags netbank) på siden som kræver sikkerhed :D

Indlæg senest redigeret d. 26.07.2007 02:13 af Bruger #11875
16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tak, jeg ser lige på det og skriver om ca 15min :D

Fold kodeboks ind/udKode 

nu tænker jeg jo... (get_magic_quotes_gpc() laver en \\ foran ' ikke? og så laver "addslashes" også en...
så bliver password. \\\\' OR 1 (hvis injection)
laver den så kke njection aligevel?
eller har jeg misforstået noget...

Indlæg senest redigeret d. 26.07.2007 13:53 af Bruger #11875
wow.. troede faktisk min kode var ret ok og næsten uden fejl... men kan se det skulle en hel del fler points..

Lars S. Linnet >
den kode du har skrevet kan du beskrive lidt hvad den gør.
har ikke brugt array ret meget.

hvor har jeg glemt sha1 i add_user?
Fold kodeboks ind/udKode 

den er da lige der...

Kim, i din kode der, der skal du ikke have et semi-kolon efter hver delene inde i if-sætningen.

Nu har jeg lavet det meste som alle har sagt :)
Fold kodeboks ind/udKode 

mere der skal laves?

Indlæg senest redigeret d. 26.07.2007 15:10 af Bruger #11875
Alle de der "x er tomt" checks, de skal laves om, så de tjekker at alle $_POST værdierne er sat eller ej. Du skal altså tjekke alle de værdier som du satte oppe i toppen, $username, $password, etc, og ikke lave nogle nye nogle.

EDIT: Ups havde ikke set side 2 :D

Indlæg senest redigeret d. 26.07.2007 19:52 af Bruger #6559
<< < 12 > >>
t