Bedst mulig logo kvalitet

Tags:    grafik webdesign

Hey

Har lavet et nyt logo i photoshop, blot et udkast som jeg derefter lavede færdigt i illustrator, så kvaliteten er helt i top. Nu skal jeg så bruge logoet på brevpapir og andet, så størrelsen skal være i nærheden af 100 * 50px, og når jeg trækker i det i illustrator, kommer der ændringer i grafikken, som ikke burde være der. Og synes generelt det bliver dårligere i en lille størrelse. Men ligeså snart jeg zoomer ind på det igen, er det præcis som det skal være...

Derfor spørger jeg jer, hvordan i ville gøre det? Ville i bare lave det i photoshop? Eller er der noget jeg mangler, at gøre i illustrator?

Håber i har erfaring med mit problem :)

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er intet som helst galt med logoet i Illustrator-filen, det eneste dog er at der gemmer sig et "Aps" ude i siden som Illustrator lige regner med.

Jeg prøvede lige at lave den til 100x50, ja det er da klart at den bliver grim, den er mikrolille :-) hehe!

Er det fordi du ikke har sat dig ind i DPI ?

Jeg ville åbne en A4 skabelon i Illustrator og lave brevpapiret der, det er det en prof gør, ikke det Word-lort, det er ikke et designprogram.

Hvis du vil ramme rigtigt hos din kunde, så åbner du i Illustrator New>Print>A4 i 300 DPI og laver et brevhoved, prøv at printe det, og du vil se sublim kvalitet.
Når det er lavet outliner du din tekst (højreklik på tekst) og så save as.. for PDF så er den i vinkel.

god fornøjelse ;-)

Hej. Hvis du har lavet alt vektorbaseret skal du gemme dit projekt som en eps.

Der er ikke px i tryk, så hvis du siger du skal bruge noget fra illustrator til tryk i 100x50 px hvilken resolution er det så?

Hvis du trækker og det ændrer sig er der måske nogen maskelag som er linket forkert..

Hvis du gør størrelsen mindre og det ser dårligere ud så er det fordi det ikke er vector..

Hvis du lægger din fil til download er det nemmere at se om den er forkert lavet :-)

Okay her ligger det til download, håber du får svar på alt :)

www.code-dump.net/logo1.ai

Undskyld det sene svar. Det der med Aps der er gemt i siden, hvor ser du det?

Jeg bruger skam ikke word til noget med det logo? Hvad skulle det være?

Resten vil jeg prøve af, mange tak for svaret :)

t