iinclude

Tags:    php

Hej

Jeg er lige startet på at programmerer igen efter en halv års tid pause. Jeg har lavet en hjemmeside og vil gerne dele den op i en top og en bund men teksten står på midden istedet for, foroven vil i være rare at kigge den igennem

TOP!
Fold kodeboks ind/udKode 

BUND!
Fold kodeboks ind/udKode 

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jannik,

Når du har lavet dig et design til en hjemmeside, har du hele designet i 1 enkel fil.

Så tager du alt html kode der er over "CONTENT" området og ligger over i 1 fil og kalder den "top.php" (eller hvad du nu vil have den skal hedde).

Dernæst tager du alt under "CONTENT" og gemmer i en anden fil kald den f.eks. "bund.php".

Når du så vil have den top og bund som du har defineret i din "top.php" og "bund.php" gør du som i denne kode boks.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hey.. Prøv at skifte valign="top" ud med style="vertical-align: top;", måske hjælper det ;)

Prøv at lave dit design vha CSS.
Det kan du f.eks. lave ved at give dine objekter position:absolute.
Du kan lære CSS her : http://www.html.dk/tutorials/css/
Håber det kan hjælpe. :D

Indlæg senest redigeret d. 21.07.2007 12:31 af Bruger #12181
teksten opfører sig stadig mærkeligt selvom jeg gør således. Kan i ikke prøve at tjekke koden igennem for evt fejl

Fold kodeboks ind/udKode 

Bund
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 20.07.2007 17:50 af Bruger #7791
Tables are not made for layout! :)

læg mærke til nederst i din TOP kode at der er et <td> dette table data element skal du dele op så starten af den er i TOP koden og lukningen er i BUND koden.

Sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Bund:
Fold kodeboks ind/udKode 

Du havde glemt at lukke body og html tagsne. Det har jeg gjort.

Så er det bare:
Fold kodeboks ind/udKode 

har gjort som i har sagt men den ser sådan her ud både i firefox og i IE

http://img339.imageshack.us/my.php?image=wierdjf6.jpg

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 20.07.2007 18:59 af Bruger #7791
Problemet er nok din HTML kode så. Har ikke lige tid til at kigge den igennem nu, men prøv lige at kigge på det.

nu er jeg forvirret. Har fået det til at virke men kan ikke få indrykket teksten så den står inden i selve boksen og ikke fortsætter ud i det uendelige jeg havde ellers skrevet en code der skulle gøre sådan men den skal stå nede i bunden forstår jeg ikke.

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

syntes ikke det løste mit problem undskyld jeg er bare så tæt på at give op. Det virker fint når jeg bare køre hele koden i en html fil men når jeg deler den op går det hele fra hianden

Indlæg senest redigeret d. 21.07.2007 15:25 af Bruger #7791
t