iinclude

Tags:    php

Hej

Jeg er lige startet på at programmerer igen efter en halv års tid pause. Jeg har lavet en hjemmeside og vil gerne dele den op i en top og en bund men teksten står på midden istedet for, foroven vil i være rare at kigge den igennem

TOP!
Fold kodeboks ind/udKode 

BUND!
Fold kodeboks ind/udKode 

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jannik,

Når du har lavet dig et design til en hjemmeside, har du hele designet i 1 enkel fil.

Så tager du alt html kode der er over "CONTENT" området og ligger over i 1 fil og kalder den "top.php" (eller hvad du nu vil have den skal hedde).

Dernæst tager du alt under "CONTENT" og gemmer i en anden fil kald den f.eks. "bund.php".

Når du så vil have den top og bund som du har defineret i din "top.php" og "bund.php" gør du som i denne kode boks.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hey.. Prøv at skifte valign="top" ud med style="vertical-align: top;", måske hjælper det ;)

Prøv at lave dit design vha CSS.
Det kan du f.eks. lave ved at give dine objekter position:absolute.
Du kan lære CSS her : http://www.html.dk/tutorials/css/
Håber det kan hjælpe. :D

Indlæg senest redigeret d. 21.07.2007 12:31 af Bruger #12181
teksten opfører sig stadig mærkeligt selvom jeg gør således. Kan i ikke prøve at tjekke koden igennem for evt fejl

Fold kodeboks ind/udKode 

Bund
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 20.07.2007 17:50 af Bruger #7791
Tables are not made for layout! :)

læg mærke til nederst i din TOP kode at der er et <td> dette table data element skal du dele op så starten af den er i TOP koden og lukningen er i BUND koden.

Sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Bund:
Fold kodeboks ind/udKode 

Du havde glemt at lukke body og html tagsne. Det har jeg gjort.

Så er det bare:
Fold kodeboks ind/udKode 

har gjort som i har sagt men den ser sådan her ud både i firefox og i IE