Printe på netværk med php

Tags:    php

Jeg er igang med at lave et bestillings system for et firma, og jeg ville meget gerne have hvis man kunne få php til at printe ordre ud over en printer på firmaets netværk, uden at man skal acceptere først eller noget, så når kunden bestiller varerne så printer den straks ud på printeren på netværket,håber virkelig det kan lade sig gøre,

Tak på forhånd.
- Kasper

Er ret sikker på, at du så skal du lave en speciel server, der kører på den server printeren er sluttet til. Du skal så se sende dine printjobs til denne, og lade den printe.

Alternativt kan du muligvis bruge IPP(Internet Printing Protocol) til at printe over et netværk, men jeg ved ikke om dette virker med andet end CUPSd, som ikke er tilgængelig på Windows platformen(AFAIK).

Jo tak men det er en IBM server som står hos firmaet og er på deres netværk der skal printe, og der er en printer sluttet til det netværk som serveren er på, hvis det kan give mere information, findes der ikk en php kode der kan printe over netværket på serveren ? det burde være muligt.

Du kan generere en pdf som printer sig selv ud ved fremvisning.

Mig bekendt ikke noget problem at generere en pdf fra php.

www.eksperten.dk prøv at spørge der..

Det er meget logisk, spild ikke mere tid og end nødvendigt. Hvis du laver et script der laver dig printen på din lokale computer, kan du også printe på netværk. Da det er et firma har det højt sandsynligt en netværks printer tilkoblet. Så kan de benytte sig af denne i stedet.

kiggede i min php manual og fandt
er taget direkte fra manualen
Fold kodeboks ind/udKode 

tænker at det er det du har brug for.
manualen kan downloades her http://www.php.net/docs.php

Indlæg senest redigeret d. 20.07.2007 05:43 af Bruger #10878
Tak for hjælpen alle sammen tror jeg har det jeg skal bruge:D skriver igen hvis jeg ikke har :D elelrs tusinde tak :D

t