Bat Til C++

Tags:    c++

Hej udviklere,

Nu har jeg spurgt rundt i foreskellige forum, eksperten osv dov uden held.

Jeg ville lige give den en chance her inde.
!!!Der skal siges jeg har Null erfaring med c++!!!

Jeg skal have lavet en .bat fil som starter et andet program og og sender nogle data'er af sted.

Det andet program kodet i C++ skal så modtage de dater fra bat filen og kører programmet.

Set fra en anden vinkel:

.bat - indeholder fx NAVN: Anders

C++ - bla bla bla kode kode kode %Write(Name)% bla bla kode kode

Og bat filen skal starte c++ automatisk....

Nu siger jeg bat fil, det er ligegyldigt hva slags fil det er bare den kan redigeres via notepad.

10 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal altid have en main funktion i din kode, ellers gider C++ kompileren ikke kompile din kildekode.
Det Jess siger er at du skal give din int main to arguemnter. Et array, som tager din "Anders", Randers" osv i et array og et tal, en int, som fortæller dig hvor mange argumenter der er blevet taget. Fyrer du din .bat fil af på den kode Jess har givet dig kommer dit array til at se sådan her ud

argv[0] = "Anders"
argv[1] = "Randers"

HVIS du starter dit C++ program med Anders og Randers som argumenter. Argc vil derefter blive sat til 2. Det vil sige at du herefter kan kalde argv[0] i dit program, og få Anders "ind i din kode".
Håber min forklaring er forenklet nok til at du kan forstå det :)

Jeg synes ikke det er helt tydeligt hvad det er du mener. Så lad mig lige forsøge med et supplerende spørsgmål ... :) Skal dit C++ program tage de data som sendes afsted som en input parameter?

I så fald kan du lave en .bat fil som indeholder følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Noget i den retning! Men jeg er som sagt ikke helt sikker på at det er det du efterspørger ... Måske spørger du om hvordan du skriver C++ programmet?

Det jeg vil vide er:

Hva skriver jeg i Bat filen, og hvordan kalder jeg det i mit c++ kode :)

Igen Tak!

Du åbner bare notepad og skriver eks. følgende:

c:
cd mitprogram
mitprogra.exe "anders"

Filen gemmer du så bare som en .bat fil

Hvordan du så bruger disse paramter i dit program håber jeg en anden kan svare dig på, jeg ved det ikke :)

Indlæg senest redigeret d. 19.07.2007 13:54 af Bruger #10718

Dine ind parametrer på din main metode indeholder hhv. antallet argumenter og selve argumeterne som array.

#pragma warning (disable : 4996)

#include "stdafx.h"
#include <stdio.h>
#include <string>

int _tmain
(
int argc /* antal */,
_TCHAR* argv[] /* array af argumenter */
)
{

}

Jamen det er faktisk 100% korrekt, det er lige hvad jeg ønsker at få lavet... tror du det er noget du kan forklar mig hvordan?

Mange tak for dit hurtige svar!

Mvh.Thusan

Det jeg vil vide er:

Hva skriver jeg i Bat filen, og hvordan kalder jeg det i mit c++ kode :)

Igen Tak!

;)Den del har jeg faktisk fået lavet,

men det er bare hvordan jeg får det sat ind i c++ altså de info...

mitprogram.exe "anders" "Randers" "mand" osv...

Den kode siger mig ingenting :)

Kan du vise hvor fx "Anders" & "Randers" kommer til at stå?

Jeg regnede ellers med at der var noget kede i toppen også nogle enkelte stumper man kunne placere der hvor man nu skal bruge den.

Sådan kunne en kode se ud
Fold kodeboks ind/udKode 

og her kalder jeg den så
Fold kodeboks ind/udKode 

Lig mærke til
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor "hej med" er argumenterne. De bliver overført til dit program og udskrevet.

argv[0] = "Anders"
argv[1] = "Randers"

Husk at argv[0] kommer til at indeholde programmets navn. Altså hvis man kalder programmet som "mitprogram.exe anders randers" er argv[0] = "mitprogram" og argv[1] og [2] er parametrene.

t