align center. Virker i FF men ikke IE. Hvorfor?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Nu laver jeg ikke mange hjemmesider. Gik jeg fra for 4 år siden, og der er åbenbart sket meget i denne verden siden. FF og IE kan ihvertfald ikke enes. Jeg har følgende kode som jeg eksperminterer lidt med
Fold kodeboks ind/udKode 

Som I kan se er det lidt slamkode fra min side, nok om det. Det jeg ikke kan få til at virke i IE er min align af mit link. Jeg har prøvet med en <center></center>, som I kan se i min 2,3,4 og 5 boks og en align="center" i min første boks, men lige meget virker det i IE. Mit link bliver ikke sat til center i IE, dog virker det udemærket med Gecko og FF :( En der lige kan give mig et hint?

På forhånd tak,
Martin Slot

Indlæg senest redigeret d. 19.07.2007 00:27 af Bruger #1151
14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Findes der slet ikke en standard måde at centrer, hele designet + de links, i CSS? Eller SKAL man hacke sig igennem ALT?

margin-left: auto; margin-right: auto; virker heller ikke. Hverken i FF eller i IE. Jeg har googlet det igennem, og må indrømme at HTML og CSS er og bliver kryptisk. Man skal jo hacke sig igennem det hele. Slet ikke intuitivt og nemt at gå til.

Man plejer at skulle sætte en bestemt bredde på det tag man vil sætte margin: auto; på..

Hov, nu læste jeg lige dit spørgsmål igen.. kan du ikke bare sætte style="text-align: center;" på dit link-tag?

Hov, nu læste jeg lige dit spørgsmål igen.. kan du ikke bare sætte style="text-align: center;" på dit link-tag?

Jeg har måske lavet en fejl, ved at sætte en bestemt bredde på mine tags, og derfor så det ud som om at de ikke var centreret med style="text-align: center;". Jeg har fjernet bredden og det virker nu. Opdagede jeg dog først efter at jeg havde givet points herinde, så derfor jeg ikke har kunne poste løsningen før end nu.
Det jegnu mangler er at fjerne alle mine bugs så w3 validatoren, ikke giver mig fejl. Også noget jeg aldrig har gjort :) Men det er nu mere fordi jeg førhen har været doven, og kun lavede hjemmesider til mig selv.

<< < 12 > >>
t