align center. Virker i FF men ikke IE. Hvorfor?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Nu laver jeg ikke mange hjemmesider. Gik jeg fra for 4 år siden, og der er åbenbart sket meget i denne verden siden. FF og IE kan ihvertfald ikke enes. Jeg har følgende kode som jeg eksperminterer lidt med
Fold kodeboks ind/udKode 

Som I kan se er det lidt slamkode fra min side, nok om det. Det jeg ikke kan få til at virke i IE er min align af mit link. Jeg har prøvet med en <center></center>, som I kan se i min 2,3,4 og 5 boks og en align="center" i min første boks, men lige meget virker det i IE. Mit link bliver ikke sat til center i IE, dog virker det udemærket med Gecko og FF :( En der lige kan give mig et hint?

På forhånd tak,
Martin Slot

Indlæg senest redigeret d. 19.07.2007 00:27 af Bruger #1151
14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
først skal du sige at ALT på din side skal centeres bagefter skal du gå ind og sige at det og det tekst felt skal venstre stilles ellers forstår IE det ikke.. hvis du skal bruge CSS så skal du skrive

margin-left:auto;
margin-right:auto;

det gør at den skubber designet ind fra hver sin side = det blir centeret

Nu laver jeg ikke mange hjemmesider. Gik jeg fra for 4 år siden, og der er åbenbart sket meget i denne verden siden. FF og IE kan ihvertfald ikke enes. Jeg har følgende kode som jeg eksperminterer lidt med
Fold kodeboks ind/udKode 

Som I kan se er det lidt slamkode fra min side, nok om det. Det jeg ikke kan få til at virke i IE er min align af mit link. Jeg har prøvet med en <center></center>, som I kan se i min 2,3,4 og 5 boks og en align="center" i min første boks, men lige meget virker det i IE. Mit link bliver ikke sat til center i IE, dog virker det udemærket med Gecko og FF :( En der lige kan give mig et hint?

På forhånd tak,
Martin Slot

Du laver bare dine td-tags sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så skulle det virke ;)

først skal du sige at ALT på din side skal centeres bagefter skal du gå ind og sige at det og det tekst felt skal venstre stilles ellers forstår IE det ikke.. hvis du skal bruge CSS så skal du skrive

margin-left:auto;
margin-right:auto;

det gør at den skubber designet ind fra hver sin side = det blir centeret

Ja, men det vil være lettere at bruge style="text-align: center;", og hvis det skal gøres lettere endnu implamenter han det i en class så han kun skal gøre f.eks <td class="center"

Og nej. Det er ikke min php kode der er noget i vejen med, bare forummet som ikke kan finde ud af at formaterer denne kode snippet rigtigt.

Dette vil dog godt virke :s
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad er det lige jeg ikke forstår?

align i tabellen, prøver bare at centrere tabel rækken. Du kan prøve med stye="text-align: center"

Troede virkelig at text-align: center; kunne gøre det. Det hjalp i FF, som det andet, men IE vil ikke :/

Lad mig sige at det virker på ren text i IE, altså CSS hacket, men ikke på de links.

margin-left: auto; margin-right: auto; virker heller ikke. Hverken i FF eller i IE. Jeg har googlet det igennem, og må indrømme at HTML og CSS er og bliver kryptisk. Man skal jo hacke sig igennem det hele. Slet ikke intuitivt og nemt at gå til.

Hvor imod,

Fold kodeboks ind/udKode 

virker i IE, men ikke i FF :S

<< < 12 > >>
t