Java programmør, opgave til dig med tid :b

Tags:    java

Hej Udviklere.

Vi er 3 mennesker indtil videre som har valgt at ville udvikle en seriøs chat (2D) som skal fungere med mange nye muligheder.

Crew
2 x Programmører (PHP) Tjek (Update 1 mere)
2 x Grafikere (3D) X Der mangler 1
1 x Java-Programmør (Rykkesystem) X
1 x Javascript-Programmør (Især Ajax) X

Programmerings sprog
Java - Til rykkesystemet
PHP - Alt andet end rykkesystemet
HTML - Grundlæggende Layout
Javascript - Til meget af det dynamiske
+ Ajax - Til usynelig reload og andre småting
MySQL - Som database
CSS - Til styling af siderne
Der kan komme flere hen ad vejen

Betaling
Betalingen er ikke fast på nogen måde og det er et for mest forsjov projekt, bliver der tjent penge via. Mobilbetaling (Laves måske med server), eller reklame eller lign. så fordeles det lige mellem "ansatte" / folk i staff.

Hits Veje
Vi vil få kendte ind og chatte på chatten, vi er allerede godt igang.
Mange nye idéer, mange er allerede fundet!
Godt grafik, vi søger 1-2 grafikere mere som arbejder i programmerne (Maya 3D, Blender, 3D Studio Max).

Krav
Vi kræver at du er ca. 15 år gammel.
Vi kræver du er modden af din alder.
Vi kræver du har gode skills inden for dit emne.
Har et pænt sprog.

Man får
Penge hvis der kommer penge veje.
Du får mulighed for nogle gode venner / kollegaer.
Du får mulighed for at arbejde kreativt.
Du får speciel stilling på chatten.
Du får mulighed for masser af øvelse inden for dit emne.

Lyder det her som noget du kunne tænke dig ?
Jamen så skriv da endelig herinde eller tilføj Nikolaj_TheOne[at]hotmail.com

Vises ;)

Indlæg senest redigeret d. 22.07.2007 18:58 af Bruger #12174
9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej ville gerne arbejbe på siden fordi jeg kan de fleste af emnerne men jeg er kun 13 har studeret det i ca 3 år snart ´hehe

Nikolaj,

At du bruger AJAX betyder ikke at du har en konstant forbindelse. Det er stadig _bare_ HTTP du benytter, du wrapper det bare ind i klistret JavaScript.

Derfor kan han faktisk have fuldstændig ret når han siger det bliver meget tungt meget hurtigt.

Såvidt jeg husker brugte(bruger?) MS Jubii AJAX (før det fik det flotte akronym) til at håndtere opdateringer. Nu ved jeg ikke lige hvor meget hukommelse og hvor mange servere de havde.. men, ... det var meget!

Overvej først hvor stor jeres chat skal være før i begynder at vælge teknologi. Når i har valgt en teknologi har i netop automatisk låst jer fast indenfor begrænsningerne af det valgte.

Her er en arbejdsplan:

1. Idé
2. Analyse (mulig løsning, alternativer)
3. Implementering
4. Test
(gentag 2-4 indtil det virker!)

men er bedst til grafik xD

Jamen hvis du er moden af din alder kan vi godt bruge dig, kan du tage opgaver seriøst så er du med ;)

Hvis det er så bare post din MSN.

Vendte du tilbage eller ?

Hvis I overvejer at lade et JavaScript tjekke en database for nye beskeder med jævne mellemrum kan jeg sige jer at det bliver meget tungt med bare få hundrede chattere.
En bedre løsning (som fungerer med mange tusinde brugere) er at lave en chat server og en chat klient i Java. Klient delen bygges i to dele:
* Java applet backend som håndterer al netværks trafikken
* JavaScript funktioner som modtager events (chatter kom, chatter gik, ny chat besked, osv) fra appletten og opdaterer siden, og som kalder metoder på appletten når der skal sendes data til serveren.

Den løsning er super nem at arbejde med, og det er dét der bruges på http://www.komogvind.dk i single player spillene og i de nyeste multiplayer spil.

Hmm det kunne jo somsagt være en rigtigt god idé og så via. javascript bruge ajax så de konstant er i forbindelse med hinanden.

Det kræver jo somsagt så bare at folk har det der skal til for at kode sådan noget, nu må vi lige se om han svarer ellers så må jeg jo ud og finde en anden, tusind tak for svaret !

Ved godt det også kræver meget at serveren.

Nu må man jo så lige snakke sammen og få set hvordan det hele skal fungere ;)

Noget siger mig tobias måske ikke ville adlige vel :(

jo nikolaj var lige på ferie det skal jeg også de 2 næste uger men skrive til den mail jeg skrev til dig i post

t