windres.exe -i basic_private.rc -I rc -o basic_private.res -O coff
windres.exe: no resources
Det betyder, at den ikke kan finde dine resourcs i "basic_private.rc".. Eksisterer filen?
Jeg har prøvet at lave filen som indeholder denne linje:
#include "wx/msw/wx.rc"
Jeg har prøvet at lave det første eksempel fra:
http://www.codelearn.com/cpp/icpp_wx1.htmlhvis det skulle være til en hjælp... jeg forstår virkelig ikke hvorfor det ikke virker. Jeg har prøvet at installere wxwindows tre gange nu i to forskellige udgaver. Først har jeg kompileret det med Visual C++... det virkede ikke som det skulle så jeg prøvede med en tidligere udgave af wxWindows... det gjorde ingen forskel... nu har jeg så prøvet igen med den nyeste udgave kompileret med gcc-compileren og det der mingw-stads som der står man også kan bruge - det ser heller ikke ud til at virke. Jeg ved kort sagt ikke om det er den måde jeg gemmer kodefilerne, makefilerne, kompileringen af wxwindows eller hvad der er galt. Jeg er ret forvirret... Jeg ville være meget glad hvis du eller en anden kunne skrive en meget lille guide til at sætte wxwindows op for jeg synes ikke jeg for meget ud af den officielle...
hulk
Jeg føler mig virkelig meget forvirret.... jeg kender lidt til c++ og jeg har prøvet at kompilere programmer med Windows API'et og MFC, Qt og det har altsammen virket med lidt tilretning. Nu med wxWindows som ser meget nemmere ud og skulle være meget nemt - der går det helt galt...
Det virker irriterende at der ikke er nogle danske bøger, guides eller tutorials om wxWindows eller lign...
min e-mail er: peter@gawis.dk hvis der skulle være brug for den