Min kedelige hjemmeside...!

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle sammen...!

Jeg er så sådan en totalt nederen person, der ikke rigtig kan finde ud af noget af alt det her hjemmeside-halløj!

Det jeg gerne vil, er at vide om nogen af alle jer genier her inde, kan hjælpe en dødelig, som mig, med at "lave" en chat; dvs. få fat i en chat, som jeg kan bruge på min hjemmeside (www.depp-world.dk)?

Det skal bare være en fuldkommen simpel chat, jeg kan sætte ind.

Mig og min ven, Katja, der har lavet denne side, vil ufatteligt gerne have en chat, men alle de forskellige udgaver vi har fundet rundt omkring på nettet til at sætte direkte ind, fungerer ikke rigtig på vores hjemmeside.
Det er en PHP Fusion hjemmeside, af den allernemmeste slags (ja, jeg har i hvert fald ikke brugt nogen vildt avancerede koder derinde! xD)

Og så ville vi forresten gerne høre, om der er nogen genier herinde der kan lave et tema til den slags hjemmeside? Vi vil nemlig utroligt gerne have et tema der passer til emnet på vores hjemmeside - noget så kedeligt som Johnny Depp. Det kunne jo, for eksempel, være noget med nogle billeder af ham øverst i banneret og sådan.

Jeg kan selv godt finde ud af at bruge Photoshop, til at lave bannere, men ikke lige noget af det mest avancerede (slet ikke når man ser på den klamme udgave af photoshop jeg har!)

Det er kun noget vi beder nogen om, der synes de har tiden til at gøre det i overskud, og ellers bare lyst!

M.V.H.

Tania

I har lavet..??

I mener vel PHP-FUSION har lavet, og som i har modificeret..

Jeg mener da at php-fusion har en chat man kan hente og smide på.?

Og mht. temaer, skal vi jo bruge noget kode..

Jaja, PHP har lavet hjemmesiden.. Det var det jeg mente...!

Jeg har virkelig ledt og ledt... o.O Men kan da lige prøve at smutte ind forbi deres hjemmeside igen!

Hvad for noget kode?

Hvor meget ved du omkring hjemmesider.?

Ved du hvad sprog som PHP, ASP, HTML osv. er.?

Når jeg skriver kode, mener jeg (i dette tilfælde) at du skal finde en chat der er skrevet i sproget PHP, som er et serversidesprog (hæng mig ikke op hvis jeg er forkert på den), som man bruger til funktioner som f.eks. en chat.

Du kan prøve at gå på google og skrive noget i retningen at "Free PHP Chat" og se om du kan finde noget.

Jeg er bare bange for at det er meget svært at putte ind i PHP-Fusion's sider.

Jeg kender kun noget til HTML.. Eller, det tror jeg i hvert fald.. Men kan ikke læse det.. Kan da finde ud af at finde koderne jeg kan bruge til små ting i HTML, men kan ikke læse det.

Men, tak, jeg prøver at kigge :D

<?php

require_once "src/phpfreechat.class.php"; // adjust to your own path
$params["serverid"] = md5(__FILE__); // used to identify the chat
$chat = new phpFreeChat($params);

?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>phpFreeChat demo</title>
<?php $chat->printJavascript(); ?>
<?php $chat->printStyle(); ?>
</head>
<body>
<?php $chat->printChat(); ?>
</body>
</html>

--------------------------

<?php

$params["serverid"] = md5(__FILE__);
$params["refresh_delay"] = 2000; // 2000ms = 2s

?>
<html>
<head>
</head>
<body>
<?php $chat->printChat(); ?>
</body>
</html>

--------------------------------

<?php

$params["serverid"] = md5(__FILE__);
$params["nick"] = "guest"; // it can be useful to take nicks from a database

?>
<html>
<head>
</head>
<body>
<?php $chat

Det var nogle koder jeg fandt inde på sådan en hjemmeside, da jeg søgte på det du fortalte mig (^)
Det er vist noget der skal bruges til en chat, men man skal vist også downloade noget? Jeg fattede altså lidt hæk af hvad der stod der inde..!

Indlæg senest redigeret d. 14.07.2007 13:34 af Bruger #12152
Du kan lige så godt glemme det der..!

Hvis du ikke kan forstå hvad de skriver, kan du lige så godt lade være..

9 ud af 10 steder du henter en chat står der præcis hvad du skal gøre..

At du skal oprette database osv.

Hvis du ikke har nogen idé om hvad en database er, eller hvordan PHP virker, kan du jo læse nogle tutorials her på udvikleren.dk

Du får intet ud af det der!

Jeg har arbejdet med ASP i 3 år, og først nu kan jeg lave en chat 100% selv.. Det tog mig 3-6 måneder at lære alt det grundlæggende, så det er ikke noget du sætter op på 5 min.

Det kræver tålmodighed (hvilket jeg ikke umildbart tror du har ret meget af!

Jeg har en bog om PHP Fusion, men der står altså ikke noget om det der!

Jeg har heller ikke nogen interesse i at lære alt sådan noget uden af!
Come on, jeg er 13 år gammel..! Skal i 8. klasse efter sommerferien, (er godt klar over at det ikke er en undskyldning) men jeg har ikke tid til at sætte mig vildt meget ind i det, og jeg har ingen større planer om nogensinde at arbejde med det i min fremtid.

Og nej, jeg har ikke tålmodighed til at lære noget der tager 3 år, bare for at smække en chat op på min hjemmeside.

Og det var jo heller ikke helt det jeg spurgte om, jeg spurgte hvor jeg kunne finde en, eller om der var nogen, som dig, der kunne lave en for mig...

Undskyld jeg har forstyrret jeres hellige sted *håbløs smiley*

Kort forklaring

PHP er et programmeringssprog som man bruger til at bygge funktioner som f.eks. gæstebøger, communities, chat osv. op i.

php-fusion er et firma eller en gruppe mennesker der tilbyder færdige hjemmeside templates lige til at sætte op på sin egen server. Grunden til navnet "php-fusion" er at deres sider er programmeret i PHP, som i øvrigt er (så vidt jeg ved) det eneste open source serverside programmeringssprog.

Hvis du vil kunne sætte en chat op (ikke nødvendigvis lave en selv) bliver du nød til enten at lære noget PHP selv, eller få nogen til at hjælpe dig.

Jeg vil hjertens gerne hjælpe dig, men så er jeg nød til at have din MSN, så vi kan snakke videre den vej. Så bliver jeg nemlig nød til at logge på din FTP server og lægge det ud for dig. Eller i hvert fald have hele sitet, så jeg kan sætte det ind hvor det skal.

Hvis du lige skriver din MSN email adresse, enten her, eller sender den som en udvikler mail til mig, vil jeg meget gerne hjælpe dig.

Udvikleren.dk er lavet for at vi skal hjælpe hinanden ALLE SAMMEN.! Uanset om man så kan programmere eller ej!

...i PHP, som i øvrigt er (så vidt jeg ved) det eneste open source serverside programmeringssprog.

ERb/Ruby, Python, Perl etc. Der er massere af dem.

Anyway, Tania, phpFreeChat, som jeg tror du har fundet der, kunne teoretisk set godt integreres med phpFusion, uden større problemer, men hvis du skal gøre det selv, så skal du lære en smule om PHP. Det tager ikke tre år. Hvis du bruger lidt ekstra tid på det, tager det måske et par uger at komme igang.

Simon, at sige at det kræver 3 års erfaring med <indsæt tilfældigt sprog her> at lave en chat, er noget mundlort for at være helt ærlig. Ingen opgave i programmering, kræver så eller så meget erfaring. Programmering kræver faktisk slet ingen erfaring, udover at man skal kunne syntaksen og keywordsne i et sprog. Det tager bestemt ikke 3 år at lære syntaksen i ASP.

Det der derimod tager tid er lære, er måden som tingene bygges op på. Jeg kender flere, som kender programmeringssprog meget bedre end mig, men som ikke kender alle metoderne og algoritmerne man bruger, til at opbygge forskellige løsninger med, f.eks. en chat.

Men Tania vil _ikke_ lave sin egen chat, der er ingen grund til at hun går i dybden med alle de metoder og algoritmer der kræves. Det hun derimod skal lære, er hvordan man laver sider i PHP-Fusion, for at indsætte phpFreeChat er faktisk den nemme del, når hun har lært det.

Så for at opsummere min lange smøre af tekst:
Programmering er en måde at tænke på, programmeringssproget er et værktøj til at realise tankerne.

PS. Tania, der er ingen grund til at nedværdige sig selv, eller sin hjemmeside, bare fordi man ikke har erfaringen inden for programmering, som nogle af os har. Vi har alle været "noobs" til det engang.

Indlæg senest redigeret d. 15.07.2007 07:02 af Bruger #2330
Simon, at sige at det kræver 3 års erfaring med <indsæt tilfældigt sprog her> at lave en chat, er noget mundlort for at være helt ærlig. Ingen opgave i programmering, kræver så eller så meget erfaring. Programmering kræver faktisk slet ingen erfaring, udover at man skal kunne syntaksen og keywordsne i et sprog. Det tager bestemt ikke 3 år at lære syntaksen i ASP.

Det jeg mener er, som du også selv skriver senere, at jeg ikke har kendt "alle metoderne og algoritmerne man bruger, til at opbygge forskellige løsninger med, f.eks. en chat"

Da jeg først kom igennem og lærte det, kunne jeg da godt se at jeg kunne have lavet det noget før, sværhedsgradsmæssigt, men det er lige med at få det hele til at fungere.

Og jeg mener jo heller ikke at hun skal bygge den selv, jeg mener bare at hun skal kende lidt til PHP for at kunne integrere systemet i PHP-Fusion.

Jeg har aldirg ment (undskyld hvis det virkede sådan) at hun skulle lære PHP nok til at lave en chat.

Uanset hvad, vil jeg stadig gerne hjælpe, hvis du er intereseret.

<< < 12 > >>
t