Windows startup/shutdown

Tags:    visual-basic

Hej eksperter

Først vil jeg lige sige at jeg er ny i Visual Basic.

Jeg har hentet Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition og har siddet og leget en del med det.
Derudover har jeg fulgt en masse online video materiale og har nu lavet min første applikation :)

Min applikation gør ikke noget vildt, men tillader mig at styre mute on/off og jeg kan indstille hvad mastervolumen skal stå på. Det er jo fint nok, men det er slet ikke nok.

Nej, jeg vil gerne kunne styre nogen af ovennævnte ting ved diverse Windows events.
F.eks. skal volumen stå på 5 når Windows er startet op (enten fra standby eller ved genstart) og når Windows lukker ned eller går på standby, så skal volumen også indstilles på 5.
Kan dette lade sig gøre i Visual Basic?
Jeg har kigget lidt på det selv, men har ikke lige kunne gennemskue det, så håber i kan hjælpe mig på vej.

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg har fundet den her artikel:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms704147.aspx

Hvis du læser den igennem er jeg sikker på at du finder dit svar - den har også en masse eksempel kode, dog skrevet i C# - men det burde være muligt for dig at portere koden til VB.NET hvis det er det du ønsker.

Hej Thomas

Tak for hjælpen... Jeg kan godt læse mig frem til at det er det jeg skal bruge og jeg har prøvet at copy/paste koden fra deres eksempler ind i et projekt, men jeg syntes umiddelbart ikke at jeg kan få det til at spille?

Har du mulighed for at vise et simpelt kode eksempel hvor programmet viser en simpel messagebox når jeg prøver at lukke ned eller logge af?

På forhånd tak...

Hej igen...

Jeg fandt noget kode som gør ovenstående:
Fold kodeboks ind/udKode 

Denne kode virker, men registrer ikke hvis jeg bare vil gå i standby... Det er selvfølgelig fordi standby ikke lukker applikationen, men hvordan gør man så det?

Hej

Ligesom du i din kode checker for WM_QUERYENDSESSION i din override metode til WndProc kan du fange WM_POWERBROADCAST for at finde ud af om maskinen er på vej til at gå i standby.

Den kan jeg underligt nok ikke få til at virke?
Computeren går bare i standby uden at komme frem med dialog boksen?

Hvordan ser din kode ud?

Hej Thomas

Jeg har ferie, så har ikke lige fået set mere på koden :)

Min kode ligner den ovenstående til forveksling, har dog byttet WM_QUERYENDSESSION ud med WM_POWERBROADCAST, men har på fornemmelsen at det er forkert.
Standby må have en værdi ligesom lukning har, det er vel den jeg skal kende?

Det skal helst være i VB.NET men jeg vil lige læse den igennem og se hvad jeg kan finde ud af selv, ellers håber jeg du eller andre kan hjælpe :D

Tak for hjælpen indtil videre... Jeg venter lige med at give point indtil jeg har læst artiklen du linker til.

Helt i orden. Hvis du har problemer med at portere C# koden til VB.NET hjælper jeg da gerne til med det ... :)

t