Nummeret MySQL resultat

Tags:    php

Hej alle udviklere,

Jeg har et lille problem med mit MySQL resultat, jeg vil have så når jeg opretter (eller udskriver) MySQL info, bliver det nummeret med start fra 1,2,3 osv. Det vil sige at ex i et nyheds system har comments i den ene nyhed hver et nummer 1,2,3 osv. og det har comments i den næste nyhed også osv.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dette har ikke decideret noget med selve databasen at gøre, og jeg vil faktisk sige at det er spild af plads at skulle lave et felt til at sætte til 1,2,3 osv.
Der skal selvfølgelig være en form for inddeling af kommentarne så man ved hvilken nyhed de refere til.

Jeg vil sige at en kommentar database skal have følgende opbygning.
tabel navn: comments
felt navne: id, news_id, created, comment, name, osv. (name kan man også lave om til et user_id hvis det skal være tilknyttet en bruger i en bruger database.)
created feltet er af felt typen datetime.

når du så henter data ud fra databasen sortere du efter indsættelses tidspunktet og du til deler den så bare en stigende værdi efter hånden som du viser commentaren.
Fold kodeboks ind/udKode 

vær opmærksom på at jeg ikke har afprøvet denne kode :)

Du skal da bare lave en løkke som udskriver resultaterne med som vær gang der bliver udskrevet plusser 1 til et tal i en variabel.

Det var vil i og for sig også det, Lars gjorde. Men funktionen hedder ikke mysql_fetch. Den hedder mysqli_fetch, selvom det nok er mysql_fetch_array / mysql_fetch_assoc, han mener.

t