programmet skal gentages

Tags:    c++

<< < 12 > >>
hejsa alle.

jeg har denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men hvor godt er rand()?
hvordan får jeg den til at vise 2 nye tal hvis jeg trykker på a -> Enter, så jeg ikke heletiden skal lukke programmet ned og åbne det igen :)

er det ikke noget med at lave en function og smide alt det der rand() i? og så bare kære functionen igen?

Du kunne jo bare lave en while loop der tjekker om det indtasted bogstav er et 'a'

jeg har nu denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men den lukker bare ned når jeg trykker a -> Enter :-/

OG helst ville jeg gerne slippe for det der " tryk på en vilkårlig tast for at ..... " den kommer med :) bruger norman icn.get() men da lukker den bare ned med det samme, uden at vise tal eller noget

Lav det funktionsorienteret. Så kan du jo bare, hvis man trykker a, kalde den samme funktion igen, som smider to terninger.

Præcis, men hvordan skal functionen se ud? som sagt, er meget ny :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Så skal du bare lige selv tweake den så den kan vise to forskellige øjne.

Det var sq meget der blev lavet om :D kan du forklare det lidt? syntes det ser meget forvirrene ud nemlig :-/ kan man ikke gøre det på en måde så det ligner mit bare en lille smule?:)

Terning funktionen repræsenterer en terning, med 6 øjne. Det klarer vi med vores modulus og vores rand() kald.
Kast funktionen, kalder bare terning to gange, altså du laver et kast med to terninger.
Det jeg gør i main delen, er at jeg lader et loop (her while()) køre så længe i er lig med 0. I og med jeg gør det kontrollerer om jeg får enten et input som er a. Gør jeg det, så kalder jeg kast funktionen. Får jeg derimod et input som er b, sættes i til 1 og vores while loop holder ikke længere.
Forklaring nok?

Forøvrigt kan du bare smide
Fold kodeboks ind/udKode 

ind i main delen. Så kommer der to forskellige outputs.

Fold kodeboks ind/udKode 

Den reviderede udgave.

<< < 12 > >>
t