asp.net

Tags:    asp

hey...
nu har jeg sidet en hel nat og lavet en side med asp.net og finder så ud af at min host ikke understytter asp.net (min ejen dumhed at jeg ikke tjekker det først men det er sq, ret irriterende alligevel) så jeg vil spørge om der er nogen steder man kan få et gratis domæne (det må gærne være sub, domæne altså fx. www.minhjemmeside.host.dk)
der understytter asp.net og FTP
der er ikk rigtigt andre krav...

på forhånd: TAK :D

7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at kunne køre asp og asp.net sider skal man have en server der understøtter det, og den koster! Asp og asp.Net er ikke, ligesom php, opensource og freeware, men 100% kommercielle produkter. Derfor vil jeg mene du får lidt problemer med at finde en gratis hostingservice der tilbyder asp og .net.

Hvis det blot er til testning og ikke noget seriøst kan du jo bruge microsofts internet information server (iis) som ligger som standard i windows xp pro og enkelte udgaver af windows vista. Eller bruge lidt penge på en af windows server systemerne som har lidt flere features...

Hvis du vil have gratis php host kan du finde det her:
www.hotserv.dk
www.frac.dk
hvis det bare er asp så kan
www.frip.dk muligvis hjælpe

Prøv at sætte ">"-tegnet foran "="- tegnet.

Mvh.
Claus Thomsen

Dette er en forlængelse af Claus' indlæg, hvilket holder løsningen på dit problem.

=> er en tildelingsoperator. >= er en logisk operator. => bruges derfor ikke i if-konstruktioner. Du skal altså derfor, som Claus skriver, bytter om på de to tegn. Så burde det virke.

nå... så må jeg vel tyde til php.
det er bare fordi jeg har vendet mig til .net sproget og det er så dejligt at skrive i.

hvad så med en side med samme krav bare at vi lige visker asp.net ud og sætter php ind istedet?

er asp lige så nemt?
eller skriver man måske i et helt andet sprog? asp.net er bare så nemt pga. at jeg er vandt til visual basic.net sååå...
men asp kan man måske få på et gratis domæne?

ok nu har jeg fået en side der virker med asp.net
men nu har jeg sat en asp.net fil ind og jeg får denne fejl

http://ludorm.hilsoe.dk/test.aspx

hvad har jeg gjort galt? er der noget med måden man skal sætte filen ind på siden på?
og er der en måde til at splejse html og asp.net sammen?

tusind tak.

PS: sorry for double post men jeg har virkelig brug for hjælp

t