Java og 3D

Tags:    java

Hejsa!..

Jeg ved at Java kan lave grafik i 2D, til brug i ens programmer.

Men kan man i Java også lave grafik i 3D? Og hvor meget er det muligt at lave i 3D kun ved brug af Java?

Vis jeg nu fx. vil lave et simpelt 3D spil i Java, kan jeg så godt udelukkende bruge Java til grafikken? Eller skal jeg lave 3D grafikken i et program specielt til dette?

Hvor meget grafik kan man i det hele taget lave med Java?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan sikkert godt lave noget 3d grafik. Prøv at se om der er lavet OpenGL til Java.Du skal nok ikke regne med at du kan lave de store spil, da jeg selv har erfaret ved tideligere java programmering at sproget er langsomt i forhold til andre sprog.

Java er ikke mærkbart langsommere. Desuden kan det bruges online.
Prøv at kigge på "java Monkey Engine". Jeg har selv haft gode erfaringer med det, omend jeg ikke har leget med det særlig meget.

Btw: Jeg vil ikke foreslå at du bruger Sun's eget 3D, men istedet bruger en engine, egnet specielt til spil.(Som f.eks. jME, eller andet du kan finde)

Indlæg senest redigeret d. 07.07.2007 19:43 af Bruger #4479
Hvad er et engine?

En engine er en motor som sørger for afvikling af dit 3D grafik ... Brugen af en engine vil simplificere din egen kode, da du ikke selv skal kode helt low-level ting som f.eks. håndtering af generel fysik osv.

Fandt lige det her. Sun har selv udviklet dette API.

http://java.sun.com/products/java-media/3D/

Jeg har heller ikke tænkt mig at lave de store spil, bare små appletter.

Jeg mener heller ikke at nutidens version af Java sproget af specielt langsomere end andre. Det er korrekt at de tidlige versioner af Java var meget langsomme hvis applikationen havde en hvis grad af kompleksitet eller brugte megen grafik. Men det er ikke tilfældet ved den moderne udgave af Java.

Btw: Jeg vil ikke foreslå at du bruger Sun's eget 3D, men istedet bruger en engine, egnet specielt til spil.(Som f.eks. jME, eller andet du kan finde)

Hvad er et engine?

t