Forstår det ikke.

Tags:    databaser

<< < 12 > >>
Hey.

Jeg er kommet på et problem der bare ikke vil gå væk.

Når jeg rettet i min profil så siger den at den ikke kan rette den. selv om jeg sys det skulle virke. Men kan være jeg har kigget mig blind på den.

Profil.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Retprofil.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Som sagt siger den "Kan ikke rette din profil. Prøv igen senere" og det forstår jeg ikke at den gør

12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay har lige rettet lidt i din kode:

Retprofil.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv at se om det virker.

Indlæg senest redigeret d. 07.07.2007 14:50 af Bruger #6559
Når du tester, så "die" altid med mysql_error så du kan se hvad du har gjort galt.

$updatepass="bla bla" or die(mysql_error());

Gør det til en vane at bruge store bogstaver til mysqls reserverede ord. Det kan hjælpe med at overskue query'en.

F.eks. SELECT km_id FROM km_users WHERE km_user LIKE test

Så vidt jeg kan se så skriver du WHERE id='$player'.....

Den variabel kan jeg ikke se. Skulle der ikke stå $_SESSION['player']?

Jonas: Jeg har jo lavet en die. ellers kan den jo ikke sige "Kan ikke rette din profil. Prøv igen senere"

martin: jeg har en variabel som hedder $player=$_SESSION['player']; og har også prøvet med store bogstaver.

Jonas: Jeg har jo lavet en die. ellers kan den jo ikke sige "Kan ikke rette din profil. Prøv igen senere"

martin: jeg har en variabel som hedder $player=$_SESSION['player']; og har også prøvet med store bogstaver.

De store bogstaver var kun for at gøre det mere overskueligt.

Prøv imiddlertidlig at ændre din die til mysql_error();

Så den ser sådan ud

or die(mysql_error());

Det er så vi kan se om det er en query fejl, eller andet.

Nu siger den slet ikke noget. efter jeg trykker på "ret profil" kommer der bare en tom side

nu laver den ikke fejl mere mange tak. men så er der kommet et nyt problem. den gemmer ikke i databasen. men sletter Standardværdi men skriver ikke det som man skriver.

skriver den ingen fejl?

Nej den skriver at profilen er rettet.

<< < 12 > >>
t