1:
er der noget grafisk ved c++, kan man lave programmer med design KUN ved hjælp af c++?
Øhhh...design ? Al software bliver vel designet, men hvis du mener om man kan lave grafiske programmer i C++ er svaret "ja".
Kig evt. på wxWidgets (
http://www.wxwidgets.org/), det er rimelig let at gå i gang med.
2:
hvordan kan det lade sig gøre at kombinere flere forskellige programmerings sprog sammen? eller hænger filerne overhovede ikke sammen bortset fra et "link"
Nu er der nok nogen der vil sige 'Brug system("c:\\\\someprogram.exe")', men lyt ikke til dem.
Det afhænger lidt af, hvilke sprog du vil bruge. De fleste script sprog (Perl, Python, Ruby, JavaScript,...) har kode biblioteker som gør, at du kan lænke en fortolker ind i dit program. Det kan være én måde at kombinere sprog. Andre måder er ved forskellig inter process kommunikation (sockets, shared memory, og lignende).
3:
kan man bruge Code::blocks "OpenGL application" til opengl?
Bruger ikke Code::blocks, men mon ikke man kan :-)
Hvis du kan compile, linke og eksekvere det så kan du jo bruge det som skabelon til dit eget program.
4:
hvis man vil igang med at lave grafiske spil med c++, hvad skal jeg så studerer?
Kort svar: "AAAAALT".
Spil er kompleks software, men hvad du skal kunne afhænger af spillet. Er det Pacman behøver du nok ikke den vildeste fysik og netværks optimering. Et godt trick kan være at kigge på firmaer, som udvikler spil i stil med det, du vil lave og se, hvad de lægger vægt på hos job ansøgere. Mulige emner kan være:
Grafik
Matematik
Kunstig intelligens
Fysik
Parsere
Scripting
Kryptografi
Algoritmer og datastrukturer generelt
Assembly programmering (jo...det bliver stadig brugt)
5:
er spil, som F.Eks: world of warcraft. bygget op af film, som bliver styret med tastaturet som:
A: afspil film: 'tilvenstre'
d: afspil film: 'tilhoejre'
osv.?
Nej. De renderes realtime. Dvs. at der er et loop som gennemløbes mange gange i sekundet og som opdaterer en milliard objekter mht. fysik, AI, bruger input, netværks input osv. og så tegner det hele på skærmen.
6:
er det muligt at få et 3d figur billede, til at bevæge sig ved hjælp af c++?
Det er hele meningen med 3d spil udvikling. Oftest vil man have rutiner, som kan indlæse en 3D Studio Max fil (eller andet 3D modelerings program) og bygge et C++ objekt af det. Der vil så være informationer om hvordan de forskellige kropsdele er sammensat og hvordan man styrer de forskellige dele.