Checkbox med flere checked

Tags:    html css

jeg skal have lavet en system hvor jeg kan checke mere end 1 fælt, så skal man kunne trykke videre i bundet og alle de felter der er krydset af skulle kunne komme på en liste..

hvad er nemest der?

jeg har ikke selv en umidlbart ide.

afse

har fundet en der virker.. men ville måske gerne ha en forklaring på koden hvis nogle vil hjælpe

HTML koden (Kender jeg 100% til) :
Fold kodeboks ind/udKode 

PHP koden (Gerne have forklaring på) :
Fold kodeboks ind/udKode 

John, er meget simpelt, kigger du på hver name attribute i dine checkbox's kan du se at de hedder "color[]" knæk parentesen, dette definere at input elementet kan returnere flere værdier, de bliver gemt ligesom ting du gemmer i et array.

Dette betyder at den første afkrydset checkbox kommer til at ligge i $_POST['color'][0] og ikke bare ren $color som i din kode. (med mindre man selvfølgelig har slået register_globals til i ens php ini, hvilket man ikke har da dette er et større sikkerheds hul)

Den nemmeste måde at løbe sådan et array igennem er ved at gøre følgende
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette denne kode gør er at gennemløbe array'et en key value adgangen indtil der ikke er flere værdier i arrayet.

Håber dette kunne hjælpe dig :)

Søgeresultaterne ville blive en del bedre, hvis du oprettede php spørgsmål i php kategorien :)

/JJ

Jokke det er både php og html...

takker Lars :) stor hjælp.
Men kan jeg godt lave en if med om en checkbox er checked?
Jeg skal også have lavet sådan at når checkboxen er checked skulle man kunne skrive noget i en textbox ved siden af..
men den skal være checked før man kan. og denne text skal udskrives ved siden af hvad color det er.

Jeg har prøvet lidt på forskellige måder, men der har altid været en lille fejl, som har gjort det ikke virker

Fejlen i denne kode er at den bare skriver det næste antal jeg har SELECTed... altså hvis jeg har mere end 3 checkboxe og jeg har checked den øverste og den nederste viser den, den øverste antal som der står udenfor i denne SELECT, men ved den sidste checkbox står nr 1 SELECT. (Lidt svært at forklare men du kan kigge http://afse.hardzone.dk/a.php .
Fold kodeboks ind/udKode 

afse

Nej det er php webform programmering..

ikke html / css - ellers skal alle web spørgsmål vel ligge herinde.

t