min kode skal virke i et grafisk program,

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Det første i tænker er vel at mit emne lyder dummere end en piratbøf, ja det lyder ikke særlig godt :)

men jeg er lige begyndt på C++ og har lavet dette stykke kode

Fold kodeboks ind/udKode 

by the way jeg bruger Visual C++ Express Edition fra Microsoft,

og der er så mulighed for at man kan vælge en windows form application som jeg kan se er det er selve grafik værk, og jeg ved jeg skal bruge 2 labels en til og skrive "Indtast din alder og tryk enter" og så en anden ti og udskrive resultat, og et tekstfelt til at man kan indtsaste og en knap så kan man trykke ok,

men spørgsmålet er så hvordan jeg går mine kode der til og virke et en Windows form application

Mvh. Kim

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan starte med at designe form'en, sæt din knap, label og textbox hvor du vil have dem. Når du har gjort det dobbelt klikker du på din knap og programmet laver en function som vil køre når din bruger trykker på knappen. I denne function skriver du så næsten det samme som før. Du skal ikke længere bruge cin eller cout, det du før fik fra cin, får du nu fra din textbox, og det du før skrev med cout, skriver du til en anden textbox, eller et label eller noget.

du kan starte med at designe form'en, sæt din knap, label og textbox hvor du vil have dem. Når du har gjort det dobbelt klikker du på din knap og programmet laver en function som vil køre når din bruger trykker på knappen. I denne function skriver du så næsten det samme som før. Du skal ikke længere bruge cin eller cout, det du før fik fra cin, får du nu fra din textbox, og det du før skrev med cout, skriver du til en anden textbox, eller et label eller noget.

Så vidt jeg ved er der ikke nogen brugerflade i Visuael C++ Express, der tillader Drag'n drop, i main vinduet.

kender du overhovede noget til den grafiske aspekt af c++?

hvis du vil være venlig og skære det ud i fuldkommen pap et step by step simpelthen :P så vil ejg være happy

jo det er der :)

Er det den ny beta du så tænker på?

nej ?

Det tror jeg ikke min har :S, men ja bruger tiden på C# :D

men nogle som ved hvordan det vil kunne lade sig gøre step by step ?

nej, eller jeg ved hvordan du hiver objekterne ind og sætter dem på. men jeg ved ikke hvordan min kode skal skrives så den vil virke i det grafiske "aspekt" men jeg skriver jo her for at lære det

<< < 12 > >>
t