browsertilpasning

Tags:    html css

hej :)
nu har jeg lavet en side, som fungerer fint i både IE, Firefox, Opera og Netscape...
Se den her
Men så lavede jeg toppen om, så der ikke bliver brugt nogen "borders" der... Og i IE og Opera ser det stadig fint ud, men i Firefox og Netscape virker det ikke helt efter hensigten...
Det er som om at i IE og Opera sættes borderen inden for den valgte bredde i css-filen... Men i Firefox og Netscape sættes den på som ekstra udenfor de 629px som skulle have været bredden på siden...
Kan man skrive noget i css-filen så noget bliver ignoreret af eks. Firefox men ikke IE ? Eller er der andre forslag?

På forhånd mange tak :)

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
altså: /*det der skal ignoreres i IE*/
eller hvad? bliver det ikke ignoreret i Firefox?

... hehe, jeg har også fundet ud af at IE gør en masse mærkelige ting noglegange... Men det er jo IE de fleste her i Danmark bruger :(

Som jeg kan se vises siden stadig forkert i Firefox, men rigtigt i IE, Det skulle helst være omvendt. Lige nu viser Firefox siden forkert fordi du har lavet en fejl, og IE viser den rigtigt, fordi du har lavet en fejl. Ergo, der er en fejl i din kode. Vis du ændrede det, sådan at Firefox viste siden tigtig og IE siden forkert, så ville du ikke have nogen fejl mere.

Du skal først ændre siden så den ser rigtig ud i Firefox. Bagefter skal du så bruge betingede kommantarer til IE.

Du kan bruge IE kommentare, det kunne løse problemet i IE.

Jeg vil lige sige at Firefox følger standarten, det er det rigtige at border skal plusses til bredden på boksen.

altså: /*det der skal ignoreres i IE*/
eller hvad? bliver det ikke ignoreret i Firefox?

... hehe, jeg har også fundet ud af at IE gør en masse mærkelige ting noglegange... Men det er jo IE de fleste her i Danmark bruger :(

Du skal ændre det nu så siden vises rigtigt i Firefox, bagefter kan du med Internet Explores betingede kommentarer lave en CSS der vises udelukkende for Internet Explorer.

Du kan læse om betingede kommentarer her: http://webdesign101.dk/artikler/conditionalcomments.php

Jeg tror ikke at du ville kunne løse problemet i Opera.

ja, jeg skal vel egentlig lave sidebredden om til 629-(2+2)=625, hvis det er standard at borderen sættes uden på som ekstra...

sådan! nu virker det sgu i alle sammen.. også opera - jeg fandt lige en fejl i css'en ... Som jeg lige læste om gennem dit link... Jeg siger mange tak :)

ja, jeg skal vel egentlig lave sidebredden om til 629-(2+2)=625, hvis det er standard at borderen sættes uden på som ekstra...

Og det er det. Se selv her:
http://webdesign101.dk/xhtml/css/hacks/hack_1.php

tusind tak for et godt tip :)

t