sortere indlæg

Tags:    php

Hej

Jeg er gået igang med at udvikle et vidre kompliceret forum til min side.. Men jeg er stødt på nogle problemer !

når mine bruger skal kunne oprette et forum indlæg i en kategori, hvordan gemmer jeg så indlægget i den kategori som brugeren er inde på.. Har overvejet er oprette en tabel til hver kategori.. som en nem måde at løse problemet. fordi jeg er gået i stå :S

Jeg kunne godt bruge en længere forklaring på hvordan jeg sortere indlæggende når de oprettes i databasen 0

Håber i kan hjælpe mig

// Jacob Veile

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Før du laver selve database og begynder at kode dit forum, skal du jo overveje hvordan forum skal fungere.

Skal det forgrene sig, altså at enhver kan svare på en hver post og den derved laver et træ lignende struktur (tag f.eks. og kig på den måde diig gør det -> http://digg.com/programming/Are_We_Living_In_a_Computer_Simulation_2 Der kan du se at hver comment kan man oprette et svar på. dette er hvad man indenfor computer verdenen kalder en træstruktur. Denne struktur er svær at programmere ordentlig hvis du ikke har kendskab til rekursion).

Den anden struktur er egentlig baseret på det samme men med den forskel at der bliver defineret en max dybte, lad os f.eks. sige at første niveua er "hoved" indlægget altså den der startede en tråd, de efterfølgende er så svar på denne lige som det fungere her på udvikleren.dk (dette er den nemmeste at programmere).

Men for at svare på selve dit spørgsmål.
Jeg går ud fra du har en side hvor en person skriver et svar til en post, på denne sidde skal du huske på hvilken post det er personnen er ved at svare på.

Jeg går ud fra at du har lavet en struktur der ligner den sidste af de 2 jeg beskrev. For at du kan inddele et indlæg som en kommentar så kan du bruge en database struktur der har disse felter.

id, parent_id, forfatter, emne, message

Hvor id og parent_id er dem der er relevante for os. id feltet er altid unikt!

lad os sige du svare på id 200 så bliver dit svar gemt så der står 200 i parent_id feltet.

Hvad med noget ala...

Fold kodeboks ind/udKode 

Den måde ville jeg vælge ;)

Indlæg senest redigeret d. 03.07.2007 22:02 af Bruger #6559
Nu viser du jo ikke noget. Kunne forestille mig at du bruger noget ala.... visforum.php?id=1

Så når du laver ny tråd kunne du reffere til

newthread.php?id=1, og så bruge det id når du opretter.

jeg bruger et link som du skriver der... når man kommer fra hoved kategoriene og vidre en til alle indlæggende... men hvordan gemmer jeg indlægget i den kategori som man er i... kunne evt. godt bruge et kode eks...

havde selv tænkt på noget ala.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indsættelses koden..

men mit problem er hvordan jeg indskriver i cats_id, det id nummer som kategorien er... så får jeg sikkert os samme på problem igen når den skal skrives ud.. ;)

hmm den skal jeg lige have noget forklaring på

Lars S. Linnet du har lige vundet 50 UP

der rigtig meget i det som du skriver jeg slet ikk har tænkt på.. også det med strukturen, tror jeg vil til at bruge det noget mere:P

t