Delphi og XML

Tags:    delphi

Hej

Er der nogle der kan forklare mig hvordan man får delphi til at hente info ud af en XML fil?

Hvorfor?
Fordi jeg kunne tænke mig at lave et download program som skal hente en XML fil fra en server
eksempel på min XML fil
Fold kodeboks ind/udKode 

Også skal mit program så lave en listboks med filer også en download knap

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du har proffesional eller enterprise versionen af Delphi 6 eller 7 kan du bruge ClientDataSet. Bare gør som du normalt ville gøre med en database. Ellers kan du læse den nye artikel.

Mjah, det kræver nu godt nok at xml filen overholder et vist format. Bl.a. skal den indeholde en felt definition.

Et gennemført eksempel er lidt besværligt at lave i dette forum, men vi kan da gøre et forsøg.

Start med at hente OmniXML pakken som du finder et link til under Ressourcer.

Så kan du jo lave noget til stil med:

Fold kodeboks ind/udKode 

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Hej

Er der nogle der kan forklare mig hvordan man får delphi til at hente info ud af en XML fil?

Hvorfor?
Fordi jeg kunne tænke mig at lave et download program som skal hente en XML fil fra en server
eksempel på min XML fil
Fold kodeboks ind/udKode 

Også skal mit program så lave en listboks med filer også en download knap

Hvis du har proffesional eller enterprise versionen af Delphi 6 eller 7 kan du bruge ClientDataSet. Bare gør som du normalt ville gøre med en database. Ellers kan du læse den nye artikel.

Emil Melgaard
- Admin på gruppen Delphi spilprogrammering.
http://www.delphispilprogram.udvikleren.dk

Det er lidt omstændigt at forklare, men det er ikke særligt svært. Du kan evt. prøve at downloade OmniXML pakken fra http://www.omnixml.com. Der er nogle ganske gode demoer med i pakken.
--
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

Daniel lykkes det for dig at lave et download program, gider du så ikke eventuelt sende mig en mail med en liste over komponenter og links til en tutorial og diverse komponenters download-sider ? :D

Mange tak

// Kasper
»http://kaspertech.dk

Det er lidt omstændigt at forklare, men det er ikke særligt svært. Du kan evt. prøve at downloade OmniXML pakken fra http://www.omnixml.com. Der er nogle ganske gode demoer med i pakken.
--
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

Er der ikke nogle der har et eksempel
?

Fold kodeboks ind/udKode 

Mjah, det kræver nu godt nok at xml filen overholder et vist format. Bl.a. skal den indeholde en felt definition.

Et gennemført eksempel er lidt besværligt at lave i dette forum, men vi kan da gøre et forsøg.

Start med at hente OmniXML pakken som du finder et link til under Ressourcer.

Så kan du jo lave noget til stil med:

Fold kodeboks ind/udKode 

--
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

Hej

Omni XML kan jeg ikke installere
Den skriver " is not a valid in....
Hvordan installere jeg det?

Hilsen Daniel

Omni XML kan jeg ikke installere
Den skriver " is not a valid in....
Hvordan installere jeg det?

OmniXML skal ikke "installeres" som sådan. Du pakker koden ud i en mappe et eller andet sted, og så sætter du stien til denne mappe ind i Delphi's search path.

Du kan kompilere en runtime package til brug med dit program hvis du bruger packages, men det er i de fleste tilfælde ikke nødvendigt.
--
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

t