Hjælp!

Tags:    delphi

Hej!

Jeg er igang med at lave en webeditor og jeg har et problem... Hvordan får man en statusbar til at vise hvilken linje og hvor langt man er inde i linjen..? fx. 12 : 4 - altså linje 12 og 4 tegn!

//

Pixilink

6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ellers tak for hjælpen... Men nu bruger jeg SynMemo !

Så blev det også så meget nemmere :)

I TSynMemo's OnStatusChange event skal følgende kode indsættes (efter redigering):
Fold kodeboks ind/udKode 

God fornøjelse.
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Hej!

Jeg er igang med at lave en webeditor og jeg har et problem... Hvordan får man en statusbar til at vise hvilken linje og hvor langt man er inde i linjen..? fx. 12 : 4 - altså linje 12 og 4 tegn!

//

Pixilink

Indlæg slettet af KasperTech

// Kasper
»http://kaspertech.dk

[Redigeret d. 08/12-03 19:32:15 af KasperTech]

Hej!

//

Pixilink

Hvis det er en Richedit hvor du skal have talt linjerne kan det gøres med denne kode

Fold kodeboks ind/udKode 

Hej!

//

Pixilink

Hvis det er en Tmemo eller en TRichedit kan du bruge CaretPos:

Fold kodeboks ind/udKode 

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

Hej!

//

Pixilink

Hvis det er en Richedit hvor du skal have talt linjerne kan det gøres med denne kode

Fold kodeboks ind/udKode 

koden skal så sættes ind i Richeditens event OnSelectionChange

ellers tak for hjælpen... Men nu bruger jeg SynMemo !

t