Kritik af mit nyere design

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hej!..

For ikke så lang tid siden bad jeg om kritik af mit design, det blev ikke vurderet særlig godt. Derfor har jeg skrevet/designet dette nye design.

Indtil videre virker det kun optimalt i FireFox, og det er ikke valideret.

Men hvad syntes i?

[link="http://xaps.frac.dk/NewPlanet/verynewplanet/index.html"]New Planet[/link]

12 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvem er din målgruppe?

Syntes det ser super ud, bortset fra at skrifttypen i banneret ikke passer så meget til selve designet.

Jeg kan ikke lide det "lyser" så meget.

Jeg ved godt det er meningen, men det er bare for kraftigt og det virker desværre for falsk, men ideen i det er rigtig god!

kontrasterne er godt lavet men syntes at planeten og skriften skulle trikkes længere til venstre 1-2 cm vil være nok (elts omkring 1 cm) og syntes at du kunne give skriften den samme effekt som omkring planeten, men hvis du har lavet den effekt er den ikke særlig tydelig, og måske lidt mere bløde kanter ved knapperne men drop-ned knapperne er rigtigt godt lavet.

Personligt bryder jeg mig ikke særlig meget om for meget brug af blur. Især på knapperne irriterer det mig rigtig meget.

Den skrift størrelse som du vil benytte i indholdet men også benytter i menu, og login (i top) er efter min mening alt for stor. Personligt ville absolut max bruge størrelse 13 men helst 12 eller 11. Føler du at du så får problemer med at fylde siden helt ud med tekst, må du gøre siden lidt smallere.

Tror btw. heller ikke btw. at du har optimeret din side til skærme med opløsning på 800. Det ville jeg gøre!

Den grønne farve og den sorte går skide godt sammen, men den kolde hvide føles er en kontrast til den allerede rimelig kolde sorte farve. Jeg ville vælge en anden farve.

I din dropdownmenu skifter menupunkterne farve til en næsten usynlig hvid farve, når man føre musen over den. Ændre den.

Men alt i alt, et kæmpe fremskridt i forhold til det andet. Keep the good work

er jeg den eneste her der bruger IE?
For jeg kan rigtig godt lide dit design i Netscape og Firefox ser det da godt ud, men prøv med Internet Explorer ... Måske er det bare fordi jeg stadig kun bruger 5.0 ... Men det er der jo også mange andre der gør...

Frac er som sædvanligt nede, så der er ikke så meget at se :P

den der overgang du har rundt om menuen. hvordan har du lavet den.

og det eneste jeg ikke kan lide ved siden er at de skrå streger er for tynde.

Indlæg senest redigeret d. 03.07.2007 20:31 af Bruger #10878
ps. ellers ser det godt ud

Indlæg senest redigeret d. 03.07.2007 21:42 af Bruger #12105
den der overgang du har rundt om menuen. hvordan har du lavet den.

og det eneste jeg ikke kan lide ved siden er at de skrå streger er for tynde.

Det var ganske simpelt, jeg lavede en firkant i gimp, med bløde sider.

Ellers tak for kritikken:)

<< < 12 > >>
t