Program til C++?

Tags:    c++

Hvilket program vil i anbefale at kode C++ i? Evt. argumenter?

Jeg har selv brugt Microsofts Visual C++ Express, da jeg synes den er nem og overskuelig.

Code::blocks er klart det bedste!
gode editor effekter!

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2007 20:54 af Bruger #11328
Er jeg den eneste der stadig bruger notepad? :(

Ej, men det kommer selvfølgelig an på hvilken platform du arbejder med.

Efter min mening, er et IDE kun nødvendigt på Windows platformen. I *nix har man tit og ofte langt mere tilpasselige editors, som f.eks. emacs-editorsne(GNU Emacs, XEmacs etc.). Til Mac kan du bruge meget af det som også kan bruges på *nix, f.eks. GNU Emacs(Som i øvrigt også kan bruges på Windows), men ellers er der en editor som TextMate, som er Mac-only.

Grunden til at jeg føler et IDE er nødvendigt på Windows platformen, er at mange editors ikke er tæt nok integrerede med sproget, sådan som f.eks. Visual C++ er det. I mange tilfælde kan det dog sagtens lade sig gøre at ændre på dette.

Anyway, anbefalinger:
Windows) Visual C++ Express er lækker at arbejde i. Den er simpel at gå til, men den har en masse bloat, og kræver store mængder downloads, for at få til at fungere.

Code::Blocks er også en lækker editor, men den har ikke en integreret compiler, og dette har givet ihvertfald mig nogle problemer.

Emacs kan bruges på platformen, men kan i mange tilfælde, efter min erfaringer, være svær at få til at opføre sig ordenligt, uden at man vil miste en hel del hår først :P

Linux) Tja, der er vel ikke så meget at sige. En variant af Emacs er det eneste du nogensinde for brug for :) Ellers er der massere af gratis IDE-er derude, f.eks. Anjuta og KDevelop.

Mac) Jeg har ikke haft nydelsen af at lave meget programmering på denne platform, men her er der Emacs, Xcode og TextMate som de store vindere.

emacs og g++

Dev-C++

Wain + Borland...

Visual C++ Express eller Notepad++

Personligt bruger jeg dog Visual Studio 2005 Pro, men det er jo så også fordi jeg har fået det billigt (400kr - gotta love to have inside contacts at Microsoft :p).

t