iframes i divs i IE

Tags:    html css

<< < 12 > >>
hey.

Jeg er ved at lave en hjemmeside til mine venners band, og vi har endelig lavet designet færdig! JAAAAA :D
men nej. Selvfølgelig skal IE komme og ødelægge vores glæde.

her er siden: goddessmusic.dk/test

her er koden (der bliver først ryttet op i den når jeg er færdig):

Fold kodeboks ind/udKode 

Min idé var, at lave et div(#textbox) som er 98% bred (der kommer af en eller anden grund scrollsbars på når den er 100%, men 98 dur fint) hvor at dens text-align er center, og dermed placerede det iframe(#iframe) der er inde i, i centeret af div'en(#textbox). det duer fint nok. men så ville jeg sørge for, at siden ikke fik to scrollbars (hader jeg simpelthen), så derfor sagde jeg at div'ens(#textbox) bottom skulle være 50px, så at den altid bliver hævet 50px over bunden.
Jeg har givet iframet(#iframe) en højde på 100% i håb at den ville fylde div'en(#textbox) ud 100% i div'ens(#textbox) højde, som jo bliver defineret af hvor ens browser stopper. Det kan firefox (selvfølgelig) godt lide. men det kan IE (selvfølgelig) ikke, og tror at de 100% betyder at den skal tage hele browserens højde, og ikke are div'ens(#textbox). (jeg tror da at de er problemet, men er ikke 100% (haha))

Jeg har virkelig brug for noget hjælp.

Tak, Andy

Indlæg senest redigeret d. 28.06.2007 22:12 af Bruger #12078
12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg har fikset det! http://www.dabrowskithegreat.me.uk/code/javascript/layout/fix4edge/ hvis du selv støder ind i problemet. et meget cool skript - utroligt at der skal så meget til for at rette skittet ie :)

Ie6 kan ikke forstå din 100% height fordi du benytter en dtd, i quirksmode kan den fint.

Så du kan jo endten vælge at lave en <xml> dekleration i toppen af dit html, så vil IE6 gå i q-mode og FF/IE7 vil rendere xhtml.

Eller med serverscript fjerne den dtd til ie6.

/JJ

<< < 12 > >>
t