iframes i divs i IE

Tags:    html css

<< < 12 > >>
hey.

Jeg er ved at lave en hjemmeside til mine venners band, og vi har endelig lavet designet færdig! JAAAAA :D
men nej. Selvfølgelig skal IE komme og ødelægge vores glæde.

her er siden: goddessmusic.dk/test

her er koden (der bliver først ryttet op i den når jeg er færdig):

Fold kodeboks ind/udKode 

Min idé var, at lave et div(#textbox) som er 98% bred (der kommer af en eller anden grund scrollsbars på når den er 100%, men 98 dur fint) hvor at dens text-align er center, og dermed placerede det iframe(#iframe) der er inde i, i centeret af div'en(#textbox). det duer fint nok. men så ville jeg sørge for, at siden ikke fik to scrollbars (hader jeg simpelthen), så derfor sagde jeg at div'ens(#textbox) bottom skulle være 50px, så at den altid bliver hævet 50px over bunden.
Jeg har givet iframet(#iframe) en højde på 100% i håb at den ville fylde div'en(#textbox) ud 100% i div'ens(#textbox) højde, som jo bliver defineret af hvor ens browser stopper. Det kan firefox (selvfølgelig) godt lide. men det kan IE (selvfølgelig) ikke, og tror at de 100% betyder at den skal tage hele browserens højde, og ikke are div'ens(#textbox). (jeg tror da at de er problemet, men er ikke 100% (haha))

Jeg har virkelig brug for noget hjælp.

Tak, Andy

Indlæg senest redigeret d. 28.06.2007 22:12 af Bruger #12078
12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
okay....

Nej ved jeg, men du kan muligvis ændre i koden så den virker...
Så den henter height fra den div istedet for hele browseren...
var height=window.innerWidth;//Firefox
if (document.body.clientHeight)
{
height=document.body.clientHeight;//IE
}

Det ska bare laves så det henter height fra textbox div istedet...

altså hvis det var mig, så ville jeg nok helt droppe iframe'et?

Men eller så prøv at lav en fast width på textbox? istedet for de der 98%?

Og evt. sætte height 100% på body.. har før afhjulpet mig i problemer med height i %...

Det ville jeg skam også, hvis det var mig. men jeg laver siden sammen med bandet, og de vil gerne have den sådan :S

grunden til at textbox skal fylde hele skærmen er, at der ikke er andre måder jeg kan få den til at centrere iframet. Altså når textbox fylder hele skrærmen, og dens text-align er center, så vil alt indeni textboxen ligge sig i center(altså iframet).

Det med 100% height på body duede ikke...

Jamen altså er de ik lige glad med hvordan det teknisk er lavet? så længe det ser godt ud?
Ville da bare vælge Div med en overflow...

men...
søgte lige lidt rundt.. prøv at kig her:
http://guymal.com/mycode/100_percent_iframe/

Nej. ikke i forhold til hvordan tekst boksen er. men det ser ud som om der snart ikke er andre muligheder end at lave et div med overflow...

Det der link beskriver hvordan man får et iframe til at fylde hele ens browser vindue. ikke bare et div. sorry...

ellers prøv en:
min-height:100%;
på dit iframe

god idé! jeg piller lige lidt ved det

god idé! jeg piller lige lidt ved det.
Men kan du fortælle mig hvordan man refererer til css fra et javascript? javascript er bestemt ikke min stærke side!

glem det sidste spørgsmål, har hittet ud af det.

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2007 13:59 af Bruger #12078
jeg fik det til at du, og det giver præcis samme resultat.
Jeg begynder at tro, at det ie ikke kan fatte er dette:

position:absolute;
top:190px;
bottom:50px;

den starter på de 190 px fra toppen, men den vælger at ignorerer at den skal strække sig ud til den når 50px fra bunden....

Rettelse: det er problemet. firefox og opera kan godt fatte komandoen, men ie kan ikke.

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2007 14:18 af Bruger #12078
<< < 12 > >>
t