Kompliceret Problem!

Tags:    visual-basic

Hej alle.

Hvordan får jeg mit program til at tage alt teksten mellem to punkter i en tekst f.eks

789h67896h9blah68yj789yj879yh978ynh789tynh78noget78tynh78t
så den tager alt teksten mellem "blah" og "noget" så teksten der bliver taget er "68yj789yj879yh978ynh789tynh78"..
Det skal programmet så tage og putte ind i slutningen af en url f.eks "http://etellerandet.dk/etdokument.asp?[HER]" og gå ind på den i et Internet Control Component..

På forhånd tak :)

Indlæg senest redigeret d. 27.06.2007 22:50 af Bruger #9705
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Brug InStr for at søge efter positionen for "blah" og "noget", og så Mid til at hente teksten.

Fx.

Opret to tekstbokse. Text1 og Text2. Text1 indeholder strengen der skal kigges i. Og Text2 viser resultatet.

Insæt følgende kode i en Command-button. Ændre variablerne StartOrd og SlutOrd til de respektive ord.

Start programmet og tryk på knappen.

Fold kodeboks ind/udKode 

God fornøjelse!

Bagefter kan du sætte den i Webbrowser Control'en.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2007 21:32 af Bruger #1927
Glemte lige at sige at teksten der skal søges i er en kildekode til et htm(l) dokument som ligger på nettet...

Tak for hjælpen.

Hvordan får jeg mit program til at smide kildekoden fra den side som mit webbrowser komponent peger på ind i en textbox hver gang man trykker på en knap?

Og kan din kode godt søge mellem flere linjer?

-Niels

Tak for hjælpen.

Hvordan får jeg mit program til at smide kildekoden fra den side som mit webbrowser komponent peger på ind i en textbox hver gang man trykker på en knap?

Og kan din kode godt søge mellem flere linjer?

-Niels

undskyld dobbeltposten. Jeg kom til at trykke 2 gange.

t