Wizard i Delphi

Tags:    delphi

Hvordan laver men en Wizard som når den er færdig alt det man har skrevet i de forskelige forms/ting bliver gemt systematisk i en ini fil?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan laver men en Wizard som når den er færdig alt det man har skrevet i de forskelige forms/ting bliver gemt systematisk i en ini fil?

Uha, det er lidt af en ordre, men vi kan da gøre et forsøg:

Hvis du opretter en ny form og placerer f.eks. en TPageControl på den, samt tre knapper (Forrige, Næste og Afbryd).

Opret et antal faner på din pagecontrol svarende til det antal sider du skal bruge i din wizard. Fordel de nødvendige komponenter på de respektive sider.

Når du så trykker "Afslut" gemmer du værdierne af alle kontrollerne ned i ini filen.

Eks (i delvis pseudo kode):
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er da én måde at gøre det på. Der er ganske givet flere, og denne metode skal da også finpudses lidt, men det er grundstenen i én metode til at lave en wizard.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Uha, det er lidt af en ordre, men vi kan da gøre et forsøg:

Hvis du opretter en ny form og placerer f.eks. en TPageControl på den, samt tre knapper (Forrige, Næste og Afbryd).

Opret et antal faner på din pagecontrol svarende til det antal sider du skal bruge i din wizard. Fordel de nødvendige komponenter på de respektive sider.

Når du så trykker "Afslut" gemmer du værdierne af alle kontrollerne ned i ini filen.

Eks (i delvis pseudo kode):
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er da én måde at gøre det på. Der er ganske givet flere, og denne metode skal da også finpudses lidt, men det er grundstenen i én metode til at lave en wizard.

--
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

Hej
Har lavet en form med en page controler og 3 knapper, Afbryd, Afslut og forsæt
men den laver disse fejl
Fold kodeboks ind/udKode 

har bare efter jeg havde lavet de knapper og page control sat all koden i bunden:)

har bare efter jeg havde lavet de knapper og page control sat all koden i bunden:)

Med fare for at lyde hård, så er du altså også nødt til at tænke lidt selv. Jeg skriver at koden er delvis i pseudo, hvilket betyder at den ikke nødvendigvis virker uden videre.

Jeg ved af gode grunde ikke hvad dine kontroller hedder, og derfor skal du sørge for at rette koden til så det passer. Dernæst skal du jo altså også sørge for at tildele hændelserne korrekt.

Hvad er dit niveau inden for programmering generelt, og Delphi specifikt???

--
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

Med fare for at lyde hård, så er du altså også nødt til at tænke lidt selv. Jeg skriver at koden er delvis i pseudo, hvilket betyder at den ikke nødvendigvis virker uden videre.

Jeg ved af gode grunde ikke hvad dine kontroller hedder, og derfor skal du sørge for at rette koden til så det passer. Dernæst skal du jo altså også sørge for at tildele hændelserne korrekt.

Hvad er dit niveau inden for programmering generelt, og Delphi specifikt???

--
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

Min fejl, fattede ikke det psuedu du skrev i kollonernde
Men har skrevet en tekst editor og lidt andet
Men har ikke programmert mere end en uge!

Men har ikke programmert mere end en uge!

Så vil jeg jo nok anbefale dig at starte på lidt lavere niveau. Prøv evt. at finde en bog eller to om programmering. Du burde kunne låne nogle på biblioteket.

Tag ikke fejl, jeg synes det er alletider at du giver dig igang med programmering. Men du skal passe på at du ikke sigter for højt til at starte med.

Bare et godt råd.
--
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk

t