link til rodmarppen

Tags:    php

Hey.. jeg koere med det her smarte include, paanaer at det ikke er saa smart, naar nu jeg ikke ved hvad koden for linke til rodmarppen hedder.. :P

eksembel:
Fold kodeboks ind/udKode 

jeg linker til roden af min egen com, og henter den der fra, uanset hvilken marppe den ligger i paa serveren, men hvad naar nu, andre skal se paa den, saa kan de jo ikke..

saa spoergsmaalet: er der en anden komando man kan bruge?

Haaber i forstaar mit problem,
/Duck

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Start linket med en skråstreg:

/brosa/css/print.css

ja, men hva' saa naar nyhed.php ligger i news/nyhed.php..

der ud ovre, duer det med ip'en heller ikke for mig, da jeg ikke er intreseret i at folk hele tiden skal kunne gaa ind paa min side, men kun naa jeg aabner for den i routeren (sidder bag firewall osv..)

/Duck

Altså hvis man åbner nyhed.php direkte...
jamen så skal den jo springe en mappe tilbage... det gøres med 2 punktummer... fx. "../brosa/css/print.css"

ang det med ip, jamen så lige meget hvad, så skal du ha din externe ip til folk....
Men da du sidder bag en router kan dette være et problem da de støder på routeren, så du skal ha sat portforwarding op, eller en NAT ....

google for mere info om dette...

$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'];

noget i den stil, så husk lige serverens mappe før du skriver dine egne..

ip'en du linker til er en loop back addresse...
Det du vil ud i er den externe addresse...
den kan du få fx på www.myip.dk ... men hvis filen der skal ha den css ligger på samme server, så kan det ik betale sig at gøre det på den måde...
Hvis nu siger index.htm, den skal ha print.css...
index.htm ligger i roden... så vil stien jo bare være "./brosa/css/print.css"

ja, men hva' saa naar nyhed.php ligger i news/nyhed.php..

der ud ovre, duer det med ip'en heller ikke for mig, da jeg ikke er intreseret i at folk hele tiden skal kunne gaa ind paa min side, men kun naa jeg aabner for den i routeren (sidder bag firewall osv..)

/Duck

Jeg kan saktens saette den op osv, men kan ikke se nogen grund til at skulle aendre paa stierne hver gang jeg skal vise nogen andre, hvad jeg gaar og pudsler med.. :P

/Duck

nej ?
af samme grund bør du ik have ip addresse på stien?

t