Jeg vil gerne igang med at lave at spil med hjælpe fra Dreamweaver og Flas...

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Jeg vil gerne igang med at lave et spil som er lavet i Dreamweaver og måske også fra Flash.

Det skal være lidt lige som FX. ogame battleknight eller gladiatus.

Altser hvor der ikke er så merget med at skulle pruge piletasterne til at gå og sådan noget.

Er der nogen der kan læger mig lidt om hvordan eller give mig et link hvot man læger at lave sådan nogle spil

15 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Yes, du skal igang med Flash, og bered der på at det godt kan volde en problemer, hvis man ikke har store kendskaber til Flash. Og det, selvom det er rimelig let i flash, i forhold til en masse andet man kan med teknologien.

På good-tutorials.com har de en sektion med artikler som KUN omhandler spil-udvikling:
http://good-tutorials.com/tutorials/flash/game-development

Men det kræver uden tvivl stadig at du har en kendskab til Flash på basis neveau. Så, jeg vil som altid, anbefale dig at læse nogle artikler som er mere grundlæggende. Derefter kan du prøve at holde den mere spil orienterede linje...

Nej nej nej! Du skal IKKE bruge Flash.

Ingen af de spil du nævner er der brugt Flash til.

Du skal lære HTML, CSS og PHP. Brug MySQL til database, og Photoshop eller Gimp til grafikken.

meget simpel, søg på google, søg f.eks på "php tutorials" eller "user system tutorial mysql".
der findes mange 1000 gratis tutorials på nettet og nogle er også på dansk :D

Indlæg senest redigeret d. 27.06.2007 22:22 af Bruger #11573

Du skal lære HTML, CSS og PHP. Brug MySQL til database, og Photoshop eller Gimp til grafikken.

Hvorfor sku han ik bruge flash? flash er et udemærket værktøj til at lave den slags små spil?
Og nej de overnævnte er ik i flash, som jeg os skrev indlægget over....

Men ser ik hva der sku være galt i at bruge det...

altså hvis du vil lave spil, af den art..
så vi nok ude i flash.. så vil anbefale dig en google på flash tutorials...
Og måske køb dig en bog om det?
Men der findes mange artikler om det på nettet...
Udover det så skal du lære Flash'es script sprog, action script.. igen google...

Held og lykke med det.

Spil som ogame han nævner er browserbaserede. Så det har intet med flash at gøre.

Du kan starte med at se på nogle browserspil som er frit tilgængelige. Det er relativt svært at lave, så jeg vil ikke anbefale du går i gang med det, med mindre du har meget erfaring med PHP.

http://php.resourceindex.com/Complete_Scripts/Games/

Indlæg senest redigeret d. 26.06.2007 14:55 af Bruger #3275
ahh ja okay.. kiggede lige på de spil han nævnte nu, de bruger vidst ik flash nogen af dem...

Men igen, de ku sagtens laves i flash...

Hvis jeg laver det i flash hvordan gør jeg så at man kan spille med andre

altså kan du fx laves sammen med php, og mysql...
eller bare lade flash og action script klare det hele, og en mysql db...

Ellers er vi ude i at du ska arbejde med FlashMediaServeren, eller gratis alternativ SmartFox Serveren...

Du kan evt google der for mer info....

Okay hvor kan jeg så lære at lave det der PHP
CSS MySQL og HTML

<< < 12 > >>
t