Finde gentagne strings, men også deres værdi...

Tags:    visual-basic

Hej derude!

Håber på at I kan give et hurtigt svar, da jeg skal bruge det her snart!
Hvis man har et stykke kode, eller tekst, hvor der gentages en bestemt sætning, lad os fx sige: "testen.html?hejhej="

Så vil jeg gerne kunne gøre så at den leder en textbox igennem, hvor den finder det første udsagn af "testen.html?hejhej=", men så finder den også lige hvad der står lige efter, fx "testen.html?hejhej=1206". Men der kan ikke bruges metoden med at den bare finder et bestemt antal karakter efter, da tallet efter ='et kan være mere end 4 cifre... Jeg ved dog at lige efter det omtalte tal, kommer der gåseøjne og et komma (",) i koden.. Dvs. måske kan man gøre det ved at den læser fra "testen.html?hejhej=" til det næste gåsøjne og komma... Eller noget i den stil?

Det skal bare være således at koden ikke stopper efter at den har fundet det første udsagn og resultat for "hejhej=", men at den derefter leder efter næste sætning i tekstboksen, hvor samme metode bruges...

Håber I forstår hvad jeg mener!!

Nogen ide til hvordan dette gøres?!

1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville bruge regular expressions.
http://support.microsoft.com/kb/818802

Men alternativt, tager du den lange tekststreng..

og finder "første udsagn af "testen.html?hejhej=" med IndexOf, som returnere et tal der fortæller lokationen af "testen.html?hejhej=".

Med det tal klipper du alt teksten der kommer før "testen.html?hejhej=" ud - så du har en lang tekststreng der starter med et tal.

Herefter kan du :

1: Køre samme omgang igen, bare lede efter "gåseøjne og et komma (",)" og tage tallet der vil stå foran.

2: iterere gennem tekst strengens tegn, og for hver gang det er et tal fortsætte indtil den støder på noget der ikke kan parses til en int.

/JJ

t