100% med CSS (Stylesheet)

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Heej alle sammen jeg er igang med at lave en side hvor jeg gerne vil have siden til at flyde ud, altså fra toppen og så ned til bunden.. så den passer til de fleste opløsninger.. men hvis man gør vinduet meget lille.. så er det ligesom om at designet har sat sig fast så når man scroller så blir designet bare hvor det er .. ligesom om der er sat Absolute position på hvilket der ikke er.. så forstår det ikke rigtig.. har hørt noget med display: block der skal indsættes.. og hvis den skal hva gør det så?? :S men hvordan skal jeg sætte min CSS op så den blir 100%??

.ramme {
margin-right:auto;
margin-top:0px;
margin-left:auto;
margin-bottom:0px;
width:800px;
background-color:#FFF;
height:100%;
border-right-width: 1px;
border-left-width: 1px;
border-right-style: solid;
border-left-style: solid;
border-right-color: #5d5d5d;
border-left-color: #5d5d5d;
}

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er godt nok en ubetydelig bug..

Jeg tror det er fordi du ikke får "clearet" de flydende elementer til højre og venstre..

Altså skal der for hver container der indeholder flydende elementer (float: xx;) som er afgørende for højden på dets parent element, være et element der bryder float.

Jeg har lidt svært ved at gennemse semantikken i dit markup, da du, fornuftigt nok kun har én "venstre content" -> men 2 "højre content" ...

Men mon ikke en

<div style="clear:both"></div>

sidst i "contenleft" og i "ramme" vil hjælpe på det.

/JJ

Jesper..

Det er hvis du tager siden, og laver vinduet lille, og scoller til bund..

Så ser man at baggrunden ikke længere strækker sig til bunden..

Noget ubetydeligt, men en fejl.

Ie6 max-width fix er noget ala:

width: auto !important /*Læses af IE7 og Moz */
width: 600px; /* Læses kun af IE6, IE6 fatter ikke ordentligt !important i samme regel. */
max-width: 600px; /* Læses af moderne/understøttede browsers */

Man kan selvfølgeligt også gøre det med javascript:

max-width: 600px;
width:expression(
document.body.clientWidth > 600)?
"600px":
"auto" );

/JJ

Aah, ja. Så skal der en clear:both til.

vil bare gerne have at højden på designet til at blive ligesom her på udvikleren når man scroller ned så skal den hvide box komme med ned.. og det gør den ikke

<< < 12 > >>
t