Hey udviklere..
Jeg sad her den anden dag og arbejdede lidt med kryptering, og kom til at tænke på, at det hele jo bare lignede volapyk, og kom også til at tænke på, at det var underligt, at uanset hvilken længde teksten man kryptere har, har den krypterede linie altid den samme længde
Nå anyway. Det jeg egentligt var ude efter at vide var, hvordan kan man se forskel på fx. MD4 og MD5 kryptering.? Og er der nogen form for programmer man kan køre den krypterede tekst igennem, og den derefter fortæller hvilken algoritme der er brugt, eller der der nogle måder man bare kan se det på.?
Jeg har nemlig en krypteret tekst, har både klar tekst og krypteret, men jeg aner ikke hvilken algoritme der er brugt til at kryptere.?
Det var et gammelt password jeg havde liggende i min database jeg har krypteret en gang, og nu kan jeg ikke huske hvilken algoritme jeg brugte
(gættede mig frem til passwordet, og da det kun var brugt til en test bruger, kunne jeg hurtigt, da jeg plejer at bruge noget MEGET simpelt til test
)
I kan evt. se den krypterede tekst her:
123456789 (klar tekst)
05271b14187bcdfaed01430afe778b50 (krypteret)
Jeg vil ikke tilbyde nogle point for en løsning, ikke fordi jeg ikke har point, men fordi jeg bare er nysgerrig efter at finde ud af det